دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: در سال آینده همه مسئولین در کنار هم جهت حل مشکلات، نیازها و کمبودهای منطقه و مردم تلاش کنند، شورای اسلامی شهر با هم وحدت داشته باشند و با همبستگی و همفکری به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان و عید نوروز با یکدیگر همزمان شده است و مردم هم علاقمند به تفریح و دید و بازدید و استفاده از طبیعت و مسافرت هستند اما ما به عنوان یک مسلمان باید حرمت ماه خدا را حفظ کنیم، روزه خواری در ملا عام حرام است، اگر کسی نمی‌تواند روزه بگیرد یا مسافر است خوردن و آشامیدنش در خفا و دور از چشم مردم باشد.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج)، مبدأ و مقصد شهر الله است، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه اُنس با قرآن است، اما این اُنس تنها شامل قرآن مکتوب نیست، بلکه قرآن ناطق یعنی وجود نازنین و مبارک امام زمان(عج) را هم شامل می‌شود، بنابراین این ماه مبارک، نورانی و باعظمت ماه انس با امام زمان(عج) هم هست، چرا که وجود مبارک آن حضرت، به عنوان سفره‌دار این ماه عزیز، مبدأ و مقصد شهر الله است.

امام جمعه شبانکاره عنوان کرد: دومین سالگرد و اولین یادواره شهید نیما جمالی با شکوه خاصی برگزار شد، از همه دست اندرکاران و مردم شبانکاره در برگزاری این یادواره و سالگرد که تسلی خاطر خانواده این شهید شد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت زنان باردار غزه بخشی از جنایت صهیونیست‌ها است، یادآور شد: زنان باردار در غزه غیر از تجربه آوارگی و قحطی به‌دلیل نابودی کامل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی با مشکلات متعدد دیگری همچون عدم وجود امکانات مناسب استریل برای وضع حمل روبه رو هستند.

امام جمعه شبانکاره تصریح کرد: بیشتر زنان باردار به‌دلیل استرس و اضطراب دچار سقط جنین می‌شوند، در عین حال، امکانات پزشکی برای زایمان ایمن در سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه به سرعت در حال کاهش است.

حجت الاسلام پردل با بیان اینکه تصاویر مبارک شهدا در بلوار خلیج فارس زیبنده شهر شبانکاره نیست، ابراز کرد: در سال آینده همه مسئولین در کنار هم جهت حل مشکلات، نیازها و کمبودهای منطقه و مردم تلاش کنند، شورای اسلامی شهر با هم وحدت داشته باشند و با همبستگی و همفکری به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

وی ادامه داد: اعضای شورا باید با بررسی مسائل و مشکلات، آنها را اولویت بندی کنند و شهردار را با مصوبات پای کار بیاورند، مردم گلایه‌هایی داشته و دارند بعضاً گلایه‌های به‌حقی هم می‌باشد، کمبودهایی هم وجود دارد که قابل انکار نیست و لازم است با همفکری و همراهی مشکلات مردم حل و فصل شود.

امام جمعه شبانکاره با تأکید بر اینکه مشکل پمپ گاز منطقه باید مرتفع شود، بیان کرد: در این ایام عید مسافر و گردشگر وارد منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا چشم و چراغ ملت و مملکت و آبروی منطقه هستند، ابراز کرد: شورای شهر و بخش و دهیاران با هم هماهنگ باشند و هر دهیار شهدای روستای خود را و شهردار هم تصاویر شهدای شهر را آماده کنند و آنها را در بلوار خلیج فارس نصب کنند تا همه ببینند و بدانند که این منطقه یک منطقه ولایتمدار و شهید پرور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha