دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کریمی والا

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم، ماه مبارک رمضان را بهار تحول معنوی برای انسان توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کریمی والا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی در ماه رمضان، شرایط و زمینه مساعدی فراهم است که آدمی بتواند در سایه ارتباط با خالق متعال و بهره گیری از فیوضات عظیمی چون دعا و مناجات و به ویژه حضور بر سر سفره گسترده قرآن مجید، هر چه بیشتر و بهتر در مسیر رشد و تعالی معنوی قرار گیرد.

وی افزود: همین توجه به امور معنوی و ارتباط با خداوند متعال به یقین بهترین راه افزایش امید و نشاط در زندگی است و لذا باید قدردان فرصتی که شب ها و روزهای این ماه عزیز در اختیار ما قرار داده، باشیم و از آن در راستای خودسازی و تعالی معنوی بهره ببریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: اگر برای خودسازی وقت نگذاریم و در این باره مجاهدت و تلاش نکنیم، چه بسا غفلت های روزمره باعث شود از مسیر سعادت دنیا و آخرت باز بمانیم و در دام گناهان و معصیت ها گرفتار شویم که در این صورت خسران زده ایم.

وی بیان داشت: رمضان ماه مغفرت و رحمت بزرگ الهی است و خوشا به سعادت آنانی که فراتر از روزه داری ظاهری بتوانند به حقیقت و عظمت این ماه پی برده و از کلام نورانی قرآن و اهل بیت(ع) برای هدایت خود مستفیض شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha