چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1144845
۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
اعتکاف

حوزه/ مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، اظهار داشت: اعتکاف یکی از شاخص‌ترین نمادهای عبودیت و دنیا گریزی در اسلام به شمار می‌رود که معصومان(ع) نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، این عبادت دارای احکام و آداب خاصی است و بر اساس سیره پیامبر اسلام(ص) بهترین زمان برای اعتکاف، دهه آخر ماه مبارک رمضان است.

وی به آثار و برکات معنوی سنت حسنه اعتکاف اشاره کرد و گفت: نخستین پی‌آمد اعتکاف این است که معتکفان مورد اکرام پروردگار کریم قرار می‌گیرند و بهترین زمان برای عبادت و بهره‌مندی از فیوضات ذکر خدا، توسلات، دعاها و طلب آمرزش برای خود و دیگران است.

مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: اعتکاف، فرصت بسیار مناسبی است تا انسان خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگه‌دارد، تا بتواند به دریای بیکران انس و مهر خداوند که همه اش مغفرت و رحمت است متصل شود.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد: بر همین اساس، معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، همزمان با ماه ضیافت الهی، مراسم پرفیض اعتکاف را با عنوان "در آستان بندگی" ویژه طلاب خواهر و برادر، ‌ در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ رمضان برگزار می‌کند.

مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، ساکن و یا اشتغال به تحصیل در مدارس علمیه مشهد مقدس و داشتن پرونده فعال در حوزه علمیه خراسان، را از شرایط حضور در این برنامه عنوان کرد و اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در اعتکاف رمضانیه می‌توانند تا ۱۰ فروردین‌ماه با مراجعه به پورتال طلبگی به آدرس https://portal.hozehkh.com/registers اقدام به ثبت‌نام نمایند.

وی با بیان اینکه با توجه به استقبال گسترده طلاب و محدودیت افراد، از بین ثبت نام کنندگان قرعه کشی و اسامی نهایی، از طریق پیامک به منتخبین اعلام می‌شود، گفت: همچنین در کانال رسمی این معاونت به نشانی https://eitaa.com/joinchat/۴۰۹۲۰۶۷۸۷۳Cd۲b۹de۶۳۳c نیز اسامی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر فرهنگ و اخلاق معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: برنامه‌های معنوی پر باری همچون محافل انس با قرآن کریم، مناجات خوانی، حلقه‌های معرفت، سخنرانی و فعالیت‌های فرهنگی مناسب این مراسم که در تزکیه و باروری اندیشه اسلامی طلاب اثرگذار باشد در این مدت برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha