دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه بصیرتی و پرسش و پاسخ با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین روان بخش

حوزه/ منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در دوره جدید فعالیت مجلس بتوانیم در عرصه حل مشکلات صنفی خبرنگاران و رسانه ها قدم هایی برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه ۲۹ اسفند طی سخنانی در ضیافت افطاری اعضای خانه مطبوعات استان قم که به همت هیات خادم الرضا(ع) در حسینیه بین فاطمه (س) برگزار شد، اظهارکرد: ۲۵ سال است در حوزه رسانه فعالیت داشته ام و با اصحاب رسانه و سختی های کار خبرنگاری آشنا هستم.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن یاد کرد و گفت: قرآن کریم یک رسانه بزرگی است که از ویژگی عصمت برخوردار است.

حجت الاسلام روانبخش گفت: معارف قرآن این کلام وحی، الگوی خوبی برای همگان از جمله اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه ها، خبرنگاران و عکاسان خبری بیان کرد: یک تصویر از دیدار تاریخی همافران ارتش با امام راحل در ۱۹ بهمن سال ۵۷ موجب شد تا کمر رژیم شکسته شود و این در حالی بود که بسیاری در آن زمان تلاش کردند، این رویداد پوشش داده نشود که ثبت و انعکاس همین عکس نشان از اهمیت کار رسانه ای است.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد حضور خبرنگاران در جبهه های حق علیه باطل بودیم و بسیاری از آنان در خط مقدم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به تحولات غزه و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین بیان کرد: کار خبرنگاران و رسانه ها در این جنگ و انعکاس تحولات غزه سبب شد تا در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا راهپیمایی های گسترده ای در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برپا شود که اگر این اقدامات رسانه ای نبود، جهان تا این اندازه نسبت به وضعیت مردم غزه دغدغه نداشتند و همین امر پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم گفت: یکی از شغل های بسیار سخت، حرفه خبرنگاری است که در حقیقت راه رفتن روی لبه شمشیر است و به همین دلیل لازمه این شغل رعایت امانت و حفظ آبروی افراد و توجه به ابعاد مختلف حقوقی آن است.

وی ابراز کرد: امیدواریم در دوره جدید مجلس شورای اسلامی بتوانیم در عرصه حل مشکلات صنفی خبرنگاران و رسانه ها قدم هایی برداریم.

حجت الاسلام روابخش با اشاره به اهمیت کار رسانه ای در استان قم بیان کرد: جایگاه قم فراملی است و اخبار و رویدادهای این شهر مورد توجه همگان است و به همین دلیل کار رسانه ای در شهر مقدس قم از دیگر جاها سخت تر و با اهمیت تر است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha