شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: حضرت ابوطالب (ع) و حضرت خدیجه کبری (س) حامیان، مدافعان و مربیان پیامبر اکرم (ص) هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی ضمن تسلیت وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه (س) گفت: ملیکه عرب، ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری (س) در میان زنان، اولین کسی بود که به پیامبر ایمان آورد و از دین اسلام پیروی کرد. وی زنی عاقل بود. حضرت ابوطالب با قدرت و شهامت و حضرت خدیجه با مال و ثروت چنان به اسلام نیرو بخشیدند که باعث گسترش اسلام شد. و تا به امروز اعتلا و پیشرفت اسلام ثمره فداکاری‌های حضرت خدیجه است. به همین دلیل است که پیامبر، سال وفات این دو شخصیت را «عام الحزن» نامیده‌اند.

وی اظهار داشت: اقدامات حضرت ابو طالب و حضرت خدیجه برای تقویت بنیان‌های اقتصادی پیامبر اکرم (ص)، دلیل بزرگی برای حمایت آنان است. و با این اقدام خالصانه خودشان پایه‌های اسلام را بنا و استوار کردند. آنان پشتوانه نبوت بودند و به خاطر آن، اسلام فرصتی یافت که در گوشه و کنار جهان گسترش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: بی بی خدیجه ثابت کرد که وی همنشین و همسفر خوبی برای پیامبر اکرم (ص) بود. ام المؤمنین در هر غم و اندوه، پیامبر اکرم (ص) را یاری می‌کرد و در تمام وظایف زندگی مشارکت کامل داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ساجد نقوی گفت: در عصر حاضر همه اقشار مسلمانان باید از شخصیت والا و پاک این بزرگواران الگو بگیرند. مالکان و صاحبان صنعت و سرمایه داران، خدمت به دین و مردم را از حضرت خدیجه کبری (س) بیاموزند و دارایی خود را برای دین اسلام، کشور و مردم خرج کنند. خوشنودی پرودگار و پیامبر اکرم (ص) و همچنین راز رستگاری اخروی، موفقیت و پیشرفت کشور در همین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha