دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فعالیت نانوایی های قم در ایام نوروز

حوزه/ بر اساس اعلام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با برنامه‌ریزی صورت گرفته آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی استان در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سعید محمدی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی قم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و حضور گسترده زائران در قم تمهیدات لازم برای تدارک گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد استان صورت گرفته و هیچ مشکلی در تامین و حمل آرد مورد نیاز واحدهای نانوایی برای پخت نان مصرفی مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، افزود: ما از واحدهای نانوایی استان انتظار داریم که در این ایام با توجه به حجم گسترده مراجعه‌های مردم برای تهیه نان، ساعت کاری خود را مطابق برنامه اعلام شده، رعایت کنند و همچنین نهایت تلاش خود را برای حفظ کیفیت نان به کار گیرند.

محمدی اظهار کرد: هدف اصلی برنامه‌های ما در دبیرخانه آرد و نان استان، کسب رضایت مجاوران و زائران بارگاه کریمه اهل بیت (ع) است و ما همه امکانات خود را بسیج کردیم تا با تدارک گندم مرغوب و تولید مطلوب آرد، نان مورد نیاز مردم قم به خوبی تامین و با کیفیت مناسب به دست ایشان برسد.

وی ادامه داد: گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی قم بیان داشت: به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha