یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جهش تولید

حوزه / نماینده ادوار مجلس گفت: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود باید رشد اقتصاد به رشد متوسط ۸ درصد برسد که یک بخش آن با سرمایه گذاری و بخش دیگر آن با بهره‌وری صورت می گیرد.

حمید رضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان در رابطه با شعار امسال «جهش، تولید با مشارکت مردم»، اظهار داشت: در سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب موضوعات اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند و دلیل آن بر این است که مشکلات اقتصادی، اولویت اول کشور است.

وی افزود: در بین مسائل اقتصادی و برای برون رفت از مشکلات اقتصادی بهترین راه حل حمایت از تولید و همچنین رفع موانع تولید است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: اگر دولت بخواهد به تنهایی در مسائل سرمایه گذاری و اقتصاد وارد شود با کمبود منابع روبرو می‌شود و منابع در دولت بیشتر در هزینه‌ها اعم از هزینه‌های جاری و عمرانی استفاده می‌شود و سرمایه‌ای برای تولید به اندازه نیاز در اختیار ندارد، بنابراین برای پیشرفت باید از منابع و سرمایه گذاری‌های مردم استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در عرصه اقتصادی به عنوان یک سیاست در اصل ۴۴ و در سال‌های ۸۴ و ۸۵ از طرف رهبر معظم انقلاب ابلاغ و قانون تصویب شده است که مردم به صورت تشکل ها، گروه ها و شرکت‌های خصوصی و تعاونی ورود کنند و دولت نقش مداخله گری خود را به حداقل برساند.

فولادگر خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم باید رشد اقتصاد را به رشد متوسط ۸ درصد برسانیم که بخشی از این رشد با سرمایه گذاری و بخشی با بهره وری امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: باید در بخش سرمایه گذاری اقتصادی به علت منابع محدود دولت، از تولید و سرمایه مردم استفاده شود که به تبع اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره‌های تولید به‌وجود می‌آید، با حضور مردم و مشترکت در زنجیره‌های تولید، منابع بالادستی و در صنایع بزرگ و میادین نفتی، تولید رونق پیدا می‌کند، بنابراین مردم با ایفای نقش سرمایه گذاری و هم نقش مدیریتی، سال خوبی برای اقتصاد کشور را رقم خواهند زد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha