دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شورورزی

حوزه/ بخش مشاوره حوزوی نمایشگاه قرآن کریم از افراد متخصص در حیطه های مختلفی همچون کودک، ازدواج، خانواده، تحصیلی، استعداد سنجی و.. تشکیل شده است که کاملا تخصصی و رایگان به ارائه خدمت به مخاطبین گرامی نمایشگاه می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح و مدیر گروه های تخصصی مراکز مشاوره سماح در گفتگو با خبرنگار ما در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت بحث مشاوره و خدمات مشاوره ای که در بخش حوزوی نمایشگاه به علاقه مندان ارائه می شود گفت: بخش مشاوره حوزوی نمایشگاه قرآن کریم از افراد متخصص در حیطه های مختلفی همچون کودک، ازدواج، خانواده، تحصیلی، استعداد سنجی و.. تشکیل شده است که کاملا تخصصی و رایگان به ارائه خدمت به مخاطبین گرامی نمایشگاه می پردازند.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم و خانواده ها از این میزهای مشاوره ای در بخش حوزوی نمایشگاه افزود: در سال گذشته استقبال بالایی از سوی خانواده ها داشتیم چرا که در این مشاوره ها دو عنصر مهم تخصص و تعهد دینی لحاظ شده است، حیطه های مشاوره ای کاملا تخصصی بوده و استادی که به عنوان مثال در حیطه کودک مشغول انجام مشاوره است، واقعا در آن عرصه متخصص است.
وی افزود: یکی از خدمات بسیار خوب این بخش بحث استعدادیابی کودکان و نوجوانان است که بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است و در همین روز اول خانواده های زیادی مراجعه کردند برای سنجش استعداد نوجوان خود.

مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح را اشاره به همگرایی خوب مشاورین دانشگاهی و حوزوی خاطرنشان کرد: در بخش دانشگاهی هم مشاورین خوب، متدین و متخصصی وجود دارد و در حوزه نیز در همه حیطه های مشاوره از مباحث مربوط به کودک تا استعداد یابی رشته های تخصصی خوبی وجود دارد و در این رشته ها متخصصین کارآمدی تربیت شده اند و مردم نیز نسبت به کسانی که تعهد دینی دارند و متخصص نیز هستند اقبال بیشتری نشان می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شورورزی تاکید کرد: هویت دینی که در مشاوران دانشگاهی یا حوزوی وجود دارد در کنار تخصص آنها باعث استقبال خوب مردم می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از مشاوره ها از باب پیشگیری بسیار موثر است تاکید کرد: مرکز مشاوره اسلامی سماح در واقع زمینه ساز ارتقاء سلامت جامعه خواهد بود؛ در این مشاوره هایی که به مردم ارائه می شود بسیاری از مسائل و توصیه ها جنبه پیشگیری دارد تا زندگی فرد دچار مشکل نشود.

مدیر گروه های تخصصی مراکز مشاوره سماح گفت: در قرآن کریم خدای متعال هدف از تشکیل خانواده را آرامش بیان کرده است و این نیازمند کسب مهارت های همسرداری است؛ در روایات اهل بیت(ع) نیز ایجاد نسل توحیدی هدف دیگر تشکیل خانواده بیان شده است لذا آرامش زیربنای تشکیل خانواده برای ایجاد نسل توحیدی است و چقدر خوب است که مردم به مشاوران آگاه مراجعه کنند تا با کسب مشاوره های مختلف ازدواج و کودک این دو هدف والا به خوبی تامین شود.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه با کسب مشاوره بسیاری از طلاق های عاطفی و واقعی رخ نخواهد داد تاکید کرد: متاسفانه برخی ها نگاه بدی به مشاوره دارند و حال آنکه حدود ۸۰ درصد این مشاوره ها برای پیشگیری است، چه اشکال دارد انسان از اهل فن مسائل مختلف تربیت کودک و ...را بپرسد تا بتوانند زندگی خوب و سالمی را جلو ببرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha