شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جواد شاکر آرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم

حوزه/ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: بر اساس داده‌های حاصل از آخرین آمارگیری قم در زمستان ۱۴۰۲، نرخ بیکاری نسبت به زمستان ۱۴۰۱، یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جواد شاکر آرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در گفت وگو با خبرنگاران به کاهش نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی سیزدهم و انجام اصلاحات اقتصادی و فراهم سازی بسترهای لازم جهت مشارکت اقتصادی، قم را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده و زمینه‌ای را فراهم کرد تا مردم در امور اقتصادی استان و کشور نقش فعالانه تری ایفا کنند و موید این مطلب مهم و اساسی نیز افزایش شاخص‌های اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در قم نسبت به سال گذشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در رابطه با نرخ مشارکت اقتصادی بیان داشت: استان قم در فصل زمستان سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲ درصدی نسبت به فصل زمستان سال ۱۴۰۱، به عدد ۳۹.۷ درصد در نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر رسیده است که استان قم در این شاخص در فصل زمستان سال جاری در جایگاه ۲۳ بین استان‌های کشور قرار دارد.

شاکر آرانی با اشاره به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: در همین مدت، میانگین نرخ مشارکت اقتصادی در کشور معادل ۴۰.۸ درصد بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha