یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب خدمت رسانی به مردم فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی امروز در بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان به مناسبت تعطیلات نوروزی، گفت: این جمعیت در حوزه‌های متعدد از جمله امداد و نجات، آمادگی خوبی دارد و در سرتاسر استان خدمات ارائه می‌دهد.

رحمتی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در حوزه جوانان نیز اقدامات شایانی داشته و همایش اخیر آن با حضور ۱۰ هزار نفری جوانان در سطح کشور الگو بوده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان در برخی مناطق دوردست محرومیت‌هایی دارد که هلال احمر اقدامات خوبی در آن مناطق انجام داده، اما چون ما به این حوزه حساس هستیم، نیازمند کمک بیشتر جمعیت هلال احمر کشور هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر استان در زمینه برگزاری اردوهای جهادی هم اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تشریح کرد: متأسفانه آذربایجان شرقی در حوزه تلفات رانندگی جاده‌ای دارای مقام بوده و بروز این وضعیت برای ما دردآور است که امیدواریم جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات به استان ما بیشتر کمک کند.

رحمتی بیان کرد: هر چند جمعیت هلال احمر استان در ۱۱۴ نقطه به مردم عزیز خدمات می‌دهد، اما در شأن آذربایجان شرقی نیست که این همه تلفات جاده‌ای داشته باشیم.

وی افزود: هر چند این وضعیت علل متعددی از قبیل آمار بالای نقاط حادثه خیز، کیفیت جاده و عامل انسانی دارد، اما امیدوارم با تقویت بخش امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان شاهد برداشتن گام‌های چشمگیر در راستای کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب خدمت رسانی به مردم فاصله داریم، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان باید همه امکانات خود را برای کمک به کاهش تلفات جاده‌ای به کار گیرد و گام‌های بیشتری در این زمینه بردارد.

وی بر لزوم تمرکز و سازمان‌دهی با استفاده از ابتکارات جدید برای کاهش تلفات حوادث جاده‌ای تاکید کرد.

رحمتی افزود: باید استاندارد عملیات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در رسیدگی به حوادث جاده‌ای و کیفیت خدمات ارائه به مصدومین را بالا برد.

وی بیان کرد: تجهیزات به روز و نیروی انسانی آموزش دیده در این زمینه اهمیت ویژه ای دارد که باید مورد توجه جمعیت هلال احمر استان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: در بخش سفرهای نوروزی در سایه هماهنگی خوب سازمان‌های امدادی، اقدامات خوبی شده است.

وی گفت: افتخار جمعیت هلال احمر به مردم پایه بودنش است که اگر بتواند آن را حفظ کند، همواره بالنده می‌ماند، در غیر این صورت به یک سازمان دولتی تبدیل می‌شود.

رحمتی افزود: وقتی که رهبر معظم انقلاب بر مردمی شدن اقتصاد تاکید دارد، جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم پایه باید از ظرفیت مردمی اش، با محوریت جوانان، بیشترین بهره را ببرد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان می‌تواند کانونی برای جلب، جذب و سازمان‌دهی همه گروه‌های جهادی و جوان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان موفقیت جمعیت هلال احمر استان، تابعی از میزان به‌کارگیری ظرفیت جوانان است تا گام‌های بیشتری در مسیر خدمت به مردم عزیز بردارد.

وی در پایان از رئیس سازمان هلال احمر کشور برای سفر به استان جهت افتتاح طرح‌های این جمعیت دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha