یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیر بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن، از استقبال و ثبت نام پر شور جوانان از جام رمضان در نمایشگاه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، مهدی جعفری جوزانی با اشاره به برگزاری جام رمضان در بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه قرآن، اظهار داشت: غرفه دهه هشتادی‌ها امسال به تبعیت از ۲ سال گذشته در حال تلاش است تا مطابق با آیه ۴ سوره ابراهیم که خداوند می‌فرماید «ما پیامبران را نازل نکردیم مگر برای اینکه به زبان هر قومی بتوانند صحبت کنند.» عمل می‌کند، همچنین بخش نوجوان میز راه افتاده برای اینکه بتواند به زبان خود نوجوان‌ها با آن‌ها ارتباط بگیرد.

وی با بیان اینکه زبان نوجوان‌ها صنایع سرگرمی دیجیتال است، گفت: همه ابزارهایی که شما در نمایشگاه قرآن برای نوجوانان می‌بینید، ابزارهایی است که نوجوانان با آن‌ها زندگی می‌کنند و با آن بزرگ می‌شوند. این غرفه راه افتاده تا نوجوانان جذب نمایشگاه قرآن شده، در آن نفسی بکشند و با بخش‌های دیگر نمایشگاه هم آشنا شوند.

جوزانی یادآور شد: فروشگاه ویژه نوجوانان پارسال فقط کتاب‌های درسی عرضه می‌کرد، اما امسال بازی‌های رومیزی ایرانی، بازی‌های کامپیوتری برتر جشنواره فجر سال گذشته و کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری به نوجوانان توصیه کرده‌اند را نیز عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: بخش لیگ یا جام رمضان امسال گسترده‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و بخش بین الملل هم به آن اضافه شده که از ۱۶ کشور مسلمان ۳۲ نفر به صورت آنلاین در این بخش شرکت می‌کنند، جایزه ۲ هزار دلاری برای نفر برگزیده در نظر گرفته شده و مجموعا ۴ هزار دلار نیز جایزه برگزیدگان بخش بین‌الملل است.

مدیر بخش دهه هشتادی‌ها نمایشگاه قرآن به خیمه قاسم بن الحسن(ع) که در گوشه بخش دهه هشتادی‌ها برپا شده اشاره کرد و یادآور شد: این خیمه همان تجربه واقعیت مجازی متاهیأت است که امسال با نام «متاحسینیه» به صورت گروهی برگزار می‌شود، محتواهای قرآنی بسیار جذاب و عمیقی با بهره‌گیری از ارتباط آیات قرآن با مسئله عاشورا و واقعه کربلا به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha