دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: هر کسی که دانسته یا نادانسته فضای یاس و رخوت را در جامعه تزریق نماید، قطعا در مسیر خواست دشمنان ملت حرکت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه این هفته کهک به بررسی اهمیت و آثار رذیله اخلاقی یاس و ناامیدی در آیات قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) بیان داشت: ناامید شدن از عنایت پروردگار متعال را از جمله گناهان کبیره است به طوری که آن حضرت در این رابطه می فرمایند: «إِنَّ مِنْ أَکْبَرِ الْکَبَائِرِ عِنْدَ اللَّهِ الْیَأْسَ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ وَ الْقُنُوطَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّه»؛ به درستی که از بزرگ‌ترین گناهان کبیره نزد خداوند، یأس و ناامیدی از رحمت خداست.

صبوری فیروزآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: یاس و ناامیدی می تواند در زندگی دنیوی نیز انسان و جامعه را با رخوت و شکست روبرو نماید. امیرالمؤمنین (ع) در رابطه با آثار ناامیدی می فرمایند: «فی القُنوطِ التَّفریطُ»؛ نومیدی، باعث کوتاهی در عمل می شود.

وی افزود: و لذا جامعه ای که نسبت به آینده خود امید بهروزی و پیشرفت نداشته باشد، دچار رخوت و شکست می شود، از این رو امروز هر کسی که دانسته یا نادانسته فضای یاس و رخوت را در جامعه تزریق نماید، قطعا در مسیر خواست دشمنان ملت حرکت می کند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامی داشت سالروز ولادت مسعود امام مجتبی (ع) به بیان روایتی نورانی از آن حضرت در فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی ادامه داد: این امام همام می فرمایند: «انَّ اللّه َ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْمارا لِخَلْقِهِ فَیَسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلی مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفازُوا وَقَصَّرَ آخَرُونَ فَخابُوا...»؛ خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه و بهره برداری برای مخلوق خویش قرار داده که با اطاعت و بندگی بر یکدیگر پیشی و سبقت گیرند و خشنودی خدای را به دست آورند، گروهی سبقت جستند و مسابقه را بردند و گروهی دیگر عقب ماندند و متضرر شدند.

خطیب جمعه کهک در ادامه خطبه ها ضمن تبریک سال جدید به تبیین اهمیت شعار سال پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خامنه ای حفظه الله به جهت اهمیت مساله اقتصاد، شعار امسال را نیز در راستای جهش تولید مقرر کردند و بر نقش اساسی مردم در رسیدن به این هدف مهم تاکید فرمودند چرا که اولا اقتصاد کشورها در طول سال های متمادی از دولتی شدن آسیب دیده و ثانیا تجربه های موفق دفاع مقدس و مانند آن ثابت نموده که در هر محوری که مردم وارد عمل شده اند با موفقیت روبرو بوده ایم.

وی افزود: البته دولت انقلابی و مجلس جدید نیز وظایف مهمی در این زمینه بر عهده دارند، تسهیل در روندهای اداری مرتبط با اشتغال، مبارزه با قاچاق و واردات بی رویه، مبارزه با فساد و نظارت دقیق بر روند خصوصی سازی از جمله این وظایف است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته به بیان برخی مشکلات روستای ونارچ پرداخت و طولانی شدن روند تخصیص انشعابات برق، گاز و مخابرات در بخش های جدید روستا و اضافه نشدن زمین های مسکونی و کارگاهی به بافت روستا را دو مشکل اساسی این منطقه دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha