یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعید موحدی

حوزه/ مدیر اجرایی انجمن قرآن پژوهی گفت: تمام کارهای قرآنی و برنامه ریزی های کلان علمی قرآنی در سراسر کشور با مرکزیت انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام سعید موحدی مدیر اجرایی انجمن قرآن پژوهی و مسئول غرفه این انجمن در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: انجمن قرآن پژوهی یکی از انجمن های حوزه علمیه قم است که در سال۱۳۸۱ تأسیس و در زمره اولین انجمن های علمی حوزه قرار گرفت و از مهم ترین اهداف آن، حرکت به سوی جایگاه واقعی قرآن در جامعه و بازشناسی حقایق و معارف آن است.

وی افزود: توجه به جایگاه قرآن به عنوان مهم ترین منبع استنباط احکام و عقاید دینی بسیار ضروری است، اما بهره مندی از این کتاب عظیم تاکنون ناکافی بوده و آن گونه که باید، انجام نشده است و انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم درصدد تحقق این هدف می باشد.

حجت الاسلام موحدی گفت: آیت الله معرفت از مؤسسین انجمن و از اعضای هیئت مدیره بودند و این از افتخارات انجمن است که فعالیت خود را با وی آغاز کرد و تداوم این حرکت با علمای بزرگ و مراجعی چون آیات عظام مکارم و سبحانی در حال پیگیری است.

مدیر اجرایی انجمن قرآن پژوهی ادامه داد: تمام کارهای قرآنی که به صورت علمی در سراسر کشور انجام می شود مرکزیت آن با انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم می باشد؛ روسایی که برای این انجمن انتخاب می شوند همگی از چهره های شاخص قرآنی می باشند و اکنون نیز حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی که ریاست این انجمن علمی را برعهده دارند از چهره های موفق قرآنی می باشند.

وی در پایان افزود: ۱۰۶ مرکز رسمی قرآنی از سوی این انجمن علمی حوزه فقط در شهر مقدس قم فعالیت قرآنی می کند و مراکز حفظ قرآن نیز همچنان در حال فعالیت می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha