یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نمایشگاه قرآن

حوزه/ مدیر غرفه نهج‌البلاغه کتاب حکومت گفت: کتابخانه اختصاصی نهج البلاغه بخش دیگر این نمایشگاه است که برای اولین بار امسال افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، شهناز عزیزی مدیر غرفه نهج‌البلاغه کتاب حکومت اظهار داشت: ما در این بخش سعی کردیم ‌برنامه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که در هر بخش متناسب با گروه‌های سنی مختلف برنامه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: یک ورکشاپ کودک و نوجوان داریم که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و مطالعات در مورد آن انجام شده و حکمت‌هایی از نهج‌البلاغه متناسب با مهارت‌های زندگی از میان آنها انتخاب شده است.

عزیزی یادآور شد: خوشبختانه این دو گروه سنی زمینه اثرگذاری بیشتر و آماده‌تری برای پذیرش مهارت‌ها را دارند. از این رو با آموزش این‌حکمت‌ها می‌توان آینده بهتری برای این گروه سنی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این ورکشاپ‌ها کودکان و نوجوانان یک حکمت که دارای مهارت‌های ارتباطی است، را یاد می‌گیرند و در انتها جایزه‌ای به آنها داده می‌شود.

عزیزی در مورد جزئیات این ورکشاپ، گفت: ساده‌سازی معارف نهج‌البلاغه در ۲۰ دقیقه با تکنیک‌های‌ مربیان ما توسط دو بازیگردان عروسکی انجام می‌شود که براساس آن تفکر فلسفی و مهارتی کودکان و نوجانان فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ورکشاپ ما تا به امروز بسیار استقبال شده و روزانه ۵۰ کودک و نوجوان میزبان این بخش بودند، حتی پدر و مادرها هم به این‌ ورکشاپ‌ها علاقه نشان می‌دهند.

عزیزی در مورد بخش دیگر این غرفه نیز تصریح کرد: کتابخانه اختصاصی نهج البلاغه بخش دیگر این نمایشگاه است که برای اولین بار امسال افتتاح شده، در این کتابخانه کتاب‌های مربوط به نهج‌البلاغه متناسب با گروه‌های سنی مختلف عرضه شده که از کتاب کودک تا کتاب‌های تخصصی متخصصین نهج‌البلاغه در کتابخانه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: موزه هزار ساله با نهج‌البلاغه از دیگر بخش‌های این غرفه است که دوره‌های مختلف تدوین نهج البلاغه، کتب تاریخی و دوره سنگی در آن به نمایش گذاشته شده است.

عزیزی بیان کرد: مخاطبان ما از شب اول تا به امروز استقبال خوبی از این بخش داشتند و حتی مراجعه‌کنندگانی از مشهد و اهواز داشتیم که خواستار برگزاری ورکشاپ‌های‌ کودک و نوجوان پس از نمایشگاه قرآن بودند.

وی ادامه داد: ما در موسسه خود ظرفیت برگزاری این ورکشاپ‌ها را داریم و بعد از نمایشگاه در تهران و شهرستان‌ها منتخب این ورکشاپ‌ها را برگزار خواهیم‌ کرد.

عزیزی یادآور شد: ما در نمایشگاه امسال با محدودیت‌ فضا روبه‌رو بودیم، اما با این وجود، فضایی را برای سخنرانی فراهم کردیم که اساتید برجسته با استناد به نهج‌البلاغه تذکراتی را به مسئولین و مردم می‌دهند.

وی ابراز کرد: همچنین پوسترهایی با محتوای نهج‌البلاغه برای مسئولین در نظر گرفته‌ایم تا مسئولین با حضور در نمایشگاه از این بیانات امیرالمومنین(ع) بهره ببرند.

عزیزی در خصوص فعالیت‌های مجازی این بخش نیز گفت: ما در فضای مجازی اینستاگرام و ایتا محتواهای خود را منعکس می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما یک سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه داریم که تا ۱۳فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و از اساتید برجسته نهج‌البلاغه در آن بهره گرفته‌ایم.

وی ابراز کرد: در پایان نمایشگاه این سلسله جلسات به صورت‌ کتاب چاپ خواهد شد، همچنین اساتیدی که در این‌ جلسات حضور دارند کتابچه‌ای از دستاوردها و زندگی آنها با عنوان خادمان نهج‌البلاغه چاپ خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha