یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسئول بخش هنری نمایشگاه قرآن

حوزه/ مسئول بخش هنری نمایشگاه قرآن گفت: استقبال از بخش تجسمی این دوره بسیار گسترده بود به نحوی که بیش از ۱۵۰۰ اثر تقاضای شرکت در نمایشگاه را داشتند که از این تعداد ۹۰ اثر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سید مصطفی زراوندیان، مسئول بخش هنری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خاطرنشان ساخت: وقتی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه برگزار شد بنده به عنوان مدیر بخش هنری انتخاب شدم و از همان ابتدای انتخاب، تصمیم گرفتم در بخش هنری نمایشگاه پذیرای تمامی هنرها باشم. سینما، هنرهای تجسمی، آیینی و تجسمی از جمله هنرهای حاضر در نمایشگاه این دوره است.

وی افزود: در حوزه تجسمی استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شد به نحوی‌که بیش از ۱۵۰۰ اثر تجسمی برای حضور در نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شد. از میان آثار رسیده هیئت انتخاب ما که همگی از اساتید خبره بودند ۹۰ کار را برای نمایش انتخاب کردند البته جا دارد از همه هنرمندانی که آثارشان اجازه حضور در نمایشگاه را پیدا نکرد عذرخواهی کنم زیرا به دلیل محدودیت جا نمی‌توانستیم میزبان کارهای زیادی باشیم.

وی درباره ورکشاپ‌های هنری نمایشگاه هنری نمایشگاه گفت: در حوزه‌های مختلف هنر به ویژه تجسمی، نمایش و سینما کارگاه‌هایی را با حضور اساتید خبره برگزار می‌کنیم. در حوزه نمایش تلاش کردیم بیشتر «ارائه نمایشی» را داشته باشیم. در همین رابطه هر شب ۹ اجرا در نمایشگاه قرآن به نمایش در خواهد آمد. این شکل از هنر با مخاطب ارتباط نزدیک دارد و او را جذب خود می‌کند.

زراوندیان تاکید کرد: در حوزه سینما امسال میزبان انجمن سینمای جوان و مرکز سینمای حوزه هنری هستیم. این دوستان در این ایام، اکران فیلم داشته و بلیط‌های نیم بها در اختیار مردم قرار خواهند داد. در حوزه سرود هم با توجه به اهمیتی که این حوزه دارد از گروهای سرودهای مردمی و مساجد بهره بریم. در این میان هم از گروه‌های سرود پسران بهره می‌بریم هم گروهای سرود دختران حضور خواهند داشت. در عرصه سرود هر شب هشت سرود توسط گروه‌های مختلف اجر ا خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۹۰ اثر تجسمی که در بخش هنری نمایشگاه به نمایش درآمده هم حاصل کار اساتید برجسته است هم از هنر هنرمندان جوان بهره برده شده است تا بتوانیم حمایتی از جوانان داشته باشیم. البته امسال در حوزه عکس اثر چندانی به دستمان نرسید برای همین این قسمت از نمایشگاه حذف شد. برخی از آثار این قسمت برای نخستین بار است که به نمایش در می‌آید.

مسئول بخش هنری نمایشگاه قرآن در انتها هدف از برپایی بخش هنری را چنین توصیف کرد: وقتی قرار است معنا و مفهومی در بین مردم رواج پیدا کند هنر تاثیرگذارترین ابزار است در این راستا تلاش داریم از این ابزار کارساز برای اشاعه مفاهیم قرآنی بهره بریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha