سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رئیس دانشگاه بهشتی

حوزه/رییس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: بی شک تحقق شعار سال به حل مشکلات اقتصادی و تقویت معیشت مردم کمک شایان توجهی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر سید محمود آقامیری با اشاره به الزامات تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز داشت: از سال ۱۳۸۱ تاکنون مقام معظم رهبری به شکل مستمر تاکید بر ارائه یک شعار و پیگیری آن از سوی مسئولان دولتی دارند که ۹۰ درصد این شعار در بحث تولید است و امروز به عنوان یک پشتوانه مهم برای اقتصاد کشور مطرح می‌شود.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در مقاطعی راجع به مسائل ملی یعنی اقتدار و همبستگی ملی صحبت می‌کنند و دائماً روی بحث اقتصاد و موتور اصلی اقتصاد در کشور که تولید است تاکید دارند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر شعارهایی مانند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، رونق تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، دولت و ملت همدلی و همزبانی و تولید، پشتیبانی‌ها مانع زدایی‌ها را مطرح می‌کنند امسال هم شعار جدیدی را انتخاب کرده‌اند.

آقامیری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نه این که وزنه کار را از دوش مسئولین برداشته باشند اما با طرح این شعار فرموده‌اند اگر بخواهیم در این مسئله موفق باشیم باید برای رونق تولید به سراغ مردم هم برویم.

آقامیری خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و مردم باید وارد مسائل اقتصادی کشور شوند؛ البته باید گفت اقتصادهای دولتی، سوسیالیستی و اقتصادهایی که بیشتر روی دوش دولت است توانسته‌اند تا به امروز به کشور کمک کنند و تولید را رونق دهند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که تحقق شعار سال به حل مشکلات اقتصادی و تقویت معیشت مردم کمک شایان توجهی می کند، گفت: دولت نمی‌تواند در بحث تصدی گری تولید نقش بسیار خوبی داشته باشد. اما دولت در سیاست گذاری و مدیریت، پشتیبانی و تسهیل قوانین می‌تواند نقش داشته باشد و کار باید دست مردم باشد بنابراین اگر می‌خواهیم جهش تولید داشته باشیم باید مردم را در امور جاری دخالت دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha