یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بشاگرد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی در اختتامیه ساخت مسجد روستای تچ توسط طلاب مدرسه علمیه بشاگرد، گفت : اگر در جامعه با وجود افراد دغدغه مند اما روز به روز شاهد افزایش مشکلات هستیم این حکایت از عدم مشارکت مردم در تولید و مسائل اقتصادی است، و مردمی سازی اقتصاد به شکل کامل و جامع محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در اختتامیه ساخت مسجد روستای تچ که توسط گروه جهادی طلاب در روستای گوهرکوه بشاگرد برگزار شد، ضمن قبولی طاعات و عبادات روزه داران حاضر و تبریک سال جدید، اظهار داشت: در ماه پر برکت رمضان و ماه قرآن، و در طلیعه سال جدید از منویات دین و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بهترین بهره ها را در زندگی خود جاری کنیم.

وی در ابتدا با تشکر از دست‌اندرکاران تشکیل جلسه برای قدردانی و قدرشناسی از گروه جهادی مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) بشاگرد، افزود: اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه بشاگرد در ایام تعطیلی و اوقات فراغت که همراه شده با ماه رمضان که خیلی از طلاب و محصلین و جوان ها به تفریح و استراحت مشغول هستند، اما این عزیزان از وقت خود و خانواده خود گذشتن و برای ساختن مسجد در این روستا همت گماشتند و کار بسیار ارزنده ای را در راه رضای و خشنودی خداوند متعال انجام دادند، و در کنار طلاب جهادگر، جوانان این روستا نیز با روحیه جهادی همکاری فراوانی را از خود نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان، درباره اهمیت جهاد و انفاق پرداخت و بیان کرد: آیات فراوانی در قرآن کریم توصیه به جهاد و گسترش روحیه جهادی در جامعه می‌کند، و از طرفی انسان در کنار جهاد، انفاق که شامل مال، جان و آبروی است را رقم می زند.

وی گفت: در کار جهادی هر دو یعنی روحیه جهادی و انفاق وجود دارد و طلاب در افزایش روحیه جهادی و انفاق که همراه با بذل مال و جان و آبرو است در میدان عمل قرار دارند و توانسته اند جوان ها را به این سمت و سو سوق دهند که خداوند منان این خدمات خالصانه را به احسن وجه قبول کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی، به شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در چند ساله اخیر به طور مداوم رهبر فرزانه انقلاب شعار سال را مباحث اقتصادی قرار می دهند که شعاری متناسب با توجه به این وضعیت که جامعه ما با آن روبرو است.

وی تاکید کرد: مردم هر لحظه با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، که طبق منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دو جنبه دارد، بخشی از این گرفتاری‌ها از دشمن داخلی بر ما تحمیل شده و بخش دیگر از خارج سرچشمه می گیرد.

وی اظهار کرد: با شعار جامع و کامل «جهش تولید با مشارکت مردمی»، تولید اگر در جامعه به صورت های مختلف خود چه در سطح خرد و کلان شکل بگیرد، شاهد رونق در جامعه خواهیم بود و وضعیت نا به سامان اقتصادی و معیشتی رو به بهبودی می رود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: این بهبود وضعیت در تولید زمانی رخ خواهد داد که مشارکت حداکثری مردم در آن قابل لمس باشد و هر ایرانی به اندازه توان خود برای تولید خرد مانند اقتصاد خانگی قدم بردارد و گامی در جهت تحقق شعار سال گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی عنوان کرد: اگر در جامعه با وجود افراد دغدغه مند اما روز به روز شاهد افزایش مشکلات هستیم این حکایت از عدم مشارکت مردم در تولید و مسائل اقتصادی است، و مردمی سازی اقتصاد به شکل کامل و جامع محقق نشده است.

وی افزود : اگر در اقتصاد های مهم تمام دنیا نگاهی بیندازیم بسیاری از کارشناسان معتقدند که بزرگترین اقتصاد در دنیا اکنون اقتصاد چین است، یک زمانی آمریکا در دنیا اول بود اما حالا چین گوی سبقت را ربوده است، چه چیزی اقتصاد چین را به اینجا رساند؟ با نگاهی گذرا خواهید دید حجمی از تولیدات کالاهای چینی که حتی در بازارهای آمریکا و اروپا مشاهده می گردد مربوط به فعالیت هایی است که به صورت خرد و در بین خانواده ها در منزل تولید می شود، این مهم حکایت از مشارکت مردم در تولید و رو آوردن به اقتصاد خرد و در منزل و بصورت خانوادگی است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: اگر مشارکت مردم در زمینه اقتصادی نباشد هم تولید کم است و جهشی نیز ایجاد نخواهد شد و اقتصاد کلان با انحصاری بودن و آسیب های دیگر نمی تواند کمک شایانی به جهش تولید نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: بهترین نسخه برای پیشرفت و آبادانی ایران عزیز که رهبر انقلاب پیچیده اند همین مشارکت مردم در تولید و اقتصاد برای از بین بردن مشکلات اقتصادی مردم است.

گفتنی است: مسجد روستای تچ با همت طلاب جهادی مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) بشاگرد و جوانان این روستا به مدت ۱۰ روز ساخته شده است که طلاب علاوه بر کار ساختمانی برنامه های متنوع تبلیغی و فرهنگی انجام دادند.

مردمی سازی اقتصاد به شکل جامع محقق شود

مردمی سازی اقتصاد به شکل جامع محقق شود

مردمی سازی اقتصاد به شکل جامع محقق شود

مردمی سازی اقتصاد به شکل جامع محقق شود

مردمی سازی اقتصاد به شکل جامع محقق شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha