دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ۳۶انصارالمهدی( عج) استان زنجان گفت:حسن خلق، بخشندگی و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود و ایشان را کریم اهل بیت(ع) می‌نامند و ایشان حتی نسبت به دشمن‌ترین دشمنان خود نیز با کرامت و بخشنده بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محبعلی احدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی( عج) استان زنجان در جمع کارکنان سپاه، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از مهمترین ویژگیهای بارز امام حسن مجتبی (ع) سخاوت، بخشندگی و انفاق آن حضرت بود.

وی گفت: امام حسن نه تنها از نظر علم، تقوی، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز زبانزد خاص و عام بود و به همین دلیل آن حضرت معروف به کریم اهل بیت هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ۳۶انصارالمهدی( عج) استان زنجان با اشاره به ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: اخلاق و رفتارهای امام حسن مجتبی(ع) الگوی ویژه برای همه دوستداران اهل بیت است و آن حضرت در برابر رفتار ناشایست چنان برخورد می‌نمود که شخص خطا کار از عمل خود پشیمان می‌شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بارزترین ویژگی امام حسن مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از نیازمندان است، ایشان به بهانه‌های مختلف، همه را از خوان کرم خویش بهره‌مند می‌ساخت و آن قدر بخشش می‌کرد تا شخص نیازمند بی نیاز می‌شد.

حجت‌الاسلام احدی بر اشاره به اینکه"حس خلق " مهمترین ویژگی‌ اخلاقی امام حسن (ع) بودگفت: ایشان حتی نسبت به دشمن ترین دشمنان خود نیز کرامت و بخشنده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha