یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1146269
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
تصاویر/محفل انس با قرآن در اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در دیدار با جامعه قرآنی استان اردبیل، قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و گفت: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha