دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدجمال حسینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی تاریخی بودند که به خوبی آینده را می‌دیدند و یکی از دغدغه‌های ایشان آزادی قدس شریف و ملت فلسطین از زیر بار ستم صهیونیست‌ها بود.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با تبریک ۱۲ فروردین ماه؛ روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ایران اسلامی حکومتی است که با رای مستقیم و بالای مردم تشکیل شد، بنابراین این نظام نظامی بر اساس مردمسالاری دینی به معنای واقعی کلمه است.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است و این معلول و نتیجه حضور پرشور و همیشگی ملت ایران در عرصه‌های ملی و تاریخی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی محصول انتخابات و همه پرسی مردم و رای تاریخی و حداکثری آنان به نظام اسلامی می‌باشد، تصریح کرد: از مهمترین افتخارات نظام اسلامی ما داشتن انتخابات و همه پرسی های فراوان در طول عمر این نظام مقدس می‌باشد و همه به این مهم باید ببالیم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، عنوان کرد: قدس اولین قبله‌گاه مسلمین امروز در چنگال صهیونیست‌ها و دشمنان بشریت گرفتار و اسیر است و همه مسلمانان باید برای آزادی اولین قبله گاه مسلمین یعنی مسجد الاقصی تلاش نمایند.

استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه نامگذاری روز جهانی قدس یک تدبیر و دوراندیشی بزرگ از سوی امام راحل بود، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فردی بزرگ و بزرگمردی بودند که به خوبی آینده را می‌دیدند و یکی از دغدغه‌های ایشان آزادی قدس شریف و ملت فلسطین از زیر بار ستم صهیونیست‌ها بود بنابراین با نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اجازه ندادند که نام و یاد قدس و ملت فلسطین از حافظه تاریخی جهان اسلام برود.

این استاد حوزه افزود: در روز جهانی قدس همه ما باید فریادهای خود را بر سر کشورهای زورگو و مستکبر همانند اسرائیل و آمریکا و انگلیس خالی کنیم و به آنان بفهمانیم که قدس متعلق به جهان اسلام است و هیچ قدرت و نیرویی نمی‌تواند آن را از مسلمین جدا کند.

استاد حوزه علمیه کردستان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف نزدیک است و بی‌شک به زودی مسلمین در اولین قبله گاه اسلام یعنی قدس شریف نماز خود را به جای خواهند آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha