سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فناوری هوش مصنوعی

حوزه/ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اهمیت و ضرورت بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی گفت: بی شک استفاده از این ظرفیت به تصویرسازی آیات قرآن کریم برای مخاطبان کمک شایان توجهی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی ضمن بازدید از غرفه "آیات ابراهیمی" در نمایشگاه قرآن با اشاره به این که در گذشته به تصویر کشاندن آیات قرآن کریم در قالب فیلم دست‌نیافتنی بود، اظهار داشت: سال‌ها وقتی فیلم‌ها و سریال‌های قرآنی را از کارگردانان مطرح کشور می‌دیدم که یکسری از آیات قران کریم را در قالب فیلم به تصویر کشیده‌اند، بسیاری از ما این آرزو را داشتیم که آیا می‌شود روزی این اتفاق برای همه آیات قرآن کریم صورت بگیرد؟ و این یک آرزوی دست‌نیافتنی برای ما به نظر می‌رسید.

وی افزود: امروز عزیزان ما در شورای عالی قرآن شهرداری تهران توانسته‌اند این کار را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند. همچنین تصویرسازی که در خصوص سوره انفطار و آیات ابراهیمی توسط هوش مصنوعی انجام شده، نویدبخش این موضوع است که می‌توان هنرمندانه و عالمانه برای انتقال بهتر مفاهیم قرآنی به صورت چندرسانه‌ای و جذاب، تمام آیات قرآن کریم را به مخاطب انتقال داد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین ادامه داد: البته این یک کار بسیار ظریف و دقیق است و هرچند این ابزار امروز در اختیار ما است، اما حتماً نیاز به کار کارشناسی دارد و این طور نیست که هر آنچه که هوش مصنوعی مستقیم در اختیار ما قرار می‌دهد، قابل پخش و نمایش باشد بر همین اساس، دوستان ما در شورای عالی قرآن شهرداری تهران بخشی از این کار را عالمانه و هنرمندانه به تصویر کشیده‌اند.

وی با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی در تصویرسازی آیات قرآن کریم این بارقه را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که ما هم می‌توانیم هم به صورت موضوعی و ترتیبی و هم سوره‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم قرآنی به شکل جذاب تصاویری را ارائه کنیم، بیان داشت: به نوبه خودم از اقدامات شورای عالی قرآن شهرداری تهران تشکر می‌کنم و امیدوارم به برکت ماه قرآن و این ایام و ساعات پر خیر و برکت این اتفاق در آینده بسیار نزدیک رقم بخورد و آن بخش از آیات قرآن مجید را که می‌توان به تصویر کشید، با استفاده از این فناوری تولید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha