پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جمعیت

حوزه/ غرفه ستاد ملی جمعیت در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اقدام به ارایه مشاوره های رایگان در خصوص تبیین مشوق های قانون جوانی جمعیت می کند.

حجت الاسلام محسن عسکری، مشاور این قانون و فعال در غرفه یاد شده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به این که ستاد ملی جمعیت وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و در حال حاضر دبیر آن خانم دکتر محبی تبار است، اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت در آبان ۱۴۰۰ مصوب شد و در این قانون یک سری مشوق هایی برای فرزندآوری قرار داده شده و ما در این غرفه به زن و شوهرهایی که خداوند به آن ها فرزندانی عنایت کرده اما به هر دلیل اطلاعات مناسبی از این قانون ندارند، مشاوره ها و اطلاعات لازم را ارایه می دهیم.

وی همچنین بر لزوم اهتمام همه نهادها و رسانه ها برای زمینه سازی در جهت افزایش جمعیت تأکید کرد و افزود: البته ما در این غرفه صرفاً قانون را مطرح می کنیم اما ستاد ملی جمعیت بر روی بحث ازدواج فعال شده و با برخی نهادها و وزارتخانه ها همچون وزارت ورزش و جوانان همکاری لازم را دارد تا با افزایش ازدواج به امید خدا زمینه افزایش جمعیت را نیز شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما باید از ظرفیت گروه های مردمی به درستی استفاده کرده و از ایده های خلاقانه برای فرهنگ سازی در این رابطه بهره ببریم.

حجت الاسلام عسکری گفت: واقعیت آن است که ما بیش از ۲۰ سال درباره کنترل جمعیت فرهنگ سازی کرده ایم و همه ارگان ها و نهادها و از جمله صداوسیما پای کار آمدند و الان با توجه به خطر رشد منفی جمعیت لازم است که همین نهادها و ارگان ها با جدیت مضاعفی پای کار بیایند که تاکنون این مساله چندان مطلوب و مورد انتظار نبوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha