سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گفت و گو با امیر سرتیپ دکتر ابراهیم گلفام

حوزه/ حضور حوزه در فضای مجازی بسیار خوب و موثر است، در جایی که زمانی تصور می کردیم تنها قشر خاصی حضور می توانند داشته باشند امروزه حوزه با جدیت حضور دارد و ایفای نقش می کند.

امیر سرتیپ دکتر ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: حوزه که یک زمانی کلی نگر بود و همه علوم را در قالب یک یا چند علم محدود می دید امروز به جایی رسیده که تمام علوم را به صورت جزء به جزء و گرایش کرده و با آموزش طلاب خود در این علوم توانسته گام های خوب و موثری بردارد.

وی افزود: امروز جامعه بیش از هر زمانی به حوزه و روحانیون متخصص در عرصه های مختلف نیاز دارد، امروز روحانیون جوان در عرصه های مختلف علمی به ویژه علوم قرآنی با قوت حضور دارند که واقعا قابل تقدیر است.

امیر سرتیپ دکتر گلفام خاطرنشان ساخت: حضور حوزه در فضای مجازی بسیار خوب و موثر است، در جایی که زمانی تصور می کردیم تنها قشر خاصی حضور می توانند داشته باشند امروزه حوزه با جدیت حضور دارد و ایفای نقش می کند.

جانشین معاونت فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: حوزه این شجاعت و جسارت را داشته که طلاب و دانش آموختگان خود را به عرصه های هنری و تخصصی همانند انیمیشن و تولیدات هنری و مجازی وارد کند و در این عرصه های نقش آفرینی کند که واقعا قابل تقدیر است.

وی گفت: درختواره رشته های حوزه های علمیه را که زمانی آرزو می کردیم حوزه داشته باشد و درعرصه های مختلف متخصص تربیت کند را مشاهده کردم که بسیار خوب و قابل تامل بود.

امیر سرتیپ دکتر گلفام در پایان سخنان خود با اشاره به استفاده نیروهای مسلح از حوزویان توانمند و آثار قرآنی و پژوهشی آنان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح همواره تلاش کرده از این ظرفیت خوب حوزه و فضلای آن در عرصه های مختلف بهره مند شود و امروزه نیز نیروهای مسلح هم از روحانیون شاغل و هم از روحانیون مدعو در راستای فعالیت های قرآنی خود استفاده می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha