پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تبریز

حوزه/ بلاغی گفت: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، سید محمد حسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در محفل ادبی «مبشرات» که در آستانه روز جهانی قدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شعرا و ادبا، گفت: ایشان شعر را از قدرتمندترین رسانه‌ها و تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی عنوان کردند.

بلاغی، جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر را مهم توصیف کرد و یادآور شد: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید فعال باشد و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد، بلکه یک جریان رسانه‌ای و ادبی با محوریت مقاومت ایجاد شود.

وی اظهار کرد: شعر مقاومت جامعه را از بی‌طرفی به سمت حقیقت طلبی رهنمون می‌شود، موج ایجاد می‌کند و شورآفرینی می‌کند.

بلاغی با اشاره به اینکه رسانه و شعر و ادبیات مقاومت نباید تنها به واژه‌ها و تصنیف‌ها و تصویرها بسنده کند، ابراز کرد: شعر مقاومت نیازمند روایتگری است.

وی تصریح کرد: در این راستا به سه نوع روایتگری نیاز داریم که یکی روایت نسل کشی و فاجعه انسانی، دیگری مقاومت مردم فلسطین و سومی روایت گروه‌هایی است که در جریان فلسطین سکوت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مسئله فلسطین برشمرد و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تاثیرگذار در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha