پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ذد

حوزه / رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کاشان از اجرای ویژه برنامه های جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ۳۰ بقعه متبرکه این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان مسلم محمود زاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در سال جاری طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی بدلیل تلاقی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز بصورت مشترک و در ۶۰ بقعه انجام پذیرفت.
وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو در ۴۰ بقعه متبرکه برگزار و ویژه برنامه های جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در ۳۰ بقعه نیز در حال انجام است. یاد آورشد: مراسم احیای شبهای قدر در ۳۵ بقعه متبرکه برگزار شد.
محمود زاده بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه تعداد حضور زائرین در بقاع متبرکه کاشان بیش از ۱۸۰ هزار نفر زائر بوده که از این تعداد بیشترین تعداد مربوط به امامزاده علی بن امام محمدباقر علیه السلام مشهد اردهال با بیش از ۲۲ هزار نفر زایر بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان با بیان اینکه در ۴مورد از بقاع متبرکه طرح اسکان مسافرین بصورت زایرسرا با حدود ۱۰۰ اتاق و همچنین اسکان موقت چادر در حال انجام است که از ابتدای طرح تا کنون بیش از۶۰۰۰ نفر در زایرسراها و بیش از ۵۰۰۰ نفر نیز با استفاده از چادر در بقاع متبرکه اسکان داشته اند گفت: بیشترین آمار اسکان مربوط به امامزاده ولی بن موسی الکاظم علیه السلام راوند بوده است.
محمود زاد ه تصریح کرد : طرح افطاری ساده در بقاع متبرکه ولی بن موسی الکاظم علیه السلام راوند و امامزادگان قاسم و محمدبن زین العابدین علیه السلام جوشقان قالی هر شب از ابتدای ماه مبارک رمضان با کمک خیرین و هیئت امنای بقاع در حال اجراست که بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از اطعام تبرک افطاری ساده متنعم شده اند.
وی بیان اشت : برای اجرای طرح ها از حضور ۵ مبلغ اعزامی و ۳۰ مبلغ بومی استفاده شده و همچنین برپایی خیمه معرفت در حرم مطهر حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام با اجرای برنامه های متنوع یکی از اقدامات مجموعه آستان مقدس می باشد که همه روزه میزبان کودکان و نوجوانان می باشد.
شایان ذکر است شهرستان کاشان دارای ۱۲۰ بقعه متبرکه می باشد که از این تعداد ۱۰۰ امامزاده و مابقی آرامگاه علمای دینی می باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha