دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: حضور آمریکا در منطقه پیامدهای شوم داشته و علاوه بر وجود جرثومه نحس اسرائیل، حاکمیت‌های قبیله‌ای و استبدادی استعمار و استکبار در قرن اخیر از عوارض و پیامدهای سیاه همین حضور نحس آمریکا در منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب که در مصلای این شهر برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: امروز مردم میاندوآب با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بصیرت و هوشیاری خود را نشان داده و فریاد دفاع از مظلوم سر دادند.

وی افزود: روزبه‌روز مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و قطعاً این مبارزه با قاطعیت ادامه داشته و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، ان‌شاءالله به‌زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: این قطع رابطه، قطع رابطه‌ای پر خیر و صلاح بوده و مصداق التزام عملی به دستور صریح قرآن کریم مبنی بر عدم تکیه بر ستم کاران و مقابله با طاغوت نیز بوده است.

حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به پیام امام راحل (ره) در مورد قطع رابطه بین ایران و آمریکا، تصریح کرد: رابطه بین یک ملت به‌پاخاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم خوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل (ره) این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است، اظهار کرد: ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه‌دادن به چپاولگری‌ها کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با طرح این سؤال که چرا غرب آسیا و خاورمیانه ناآرام‌ترین و متشنج‌ترین منطقه جهان است، افزود: جنگ‌های منطقه میان عربستان سعودی و یمن، جنگ داخلی در لیبی، جنگ جهانی در سوریه، اشغال عراق و افغانستان از سوی آمریکا، جنگ‌های داخلی لبنان و جنگ مقاومت این کشور با اشغالگر صهیونیست، جنگ تحمیلی صدام بعثی علیه ایران و سپس کویت و جنگ آذربایجان و ارمنستان همه‌وهمه نشان می‌دهد که منطقه خاورمیانه ناآرام‌ترین منطقه جهان است و جنگ‌ها در این منطقه پایانی ندارد.

وی به نقش و حضور آمریکا و ارتباط با آمریکا با ناآرام بودن منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: بحران در جنوب غرب آسیا و منطقه غرب آسیا به علت وجود نظام سلطه در جهان بوده و این منطقه قربانی موقعیت راهبردی و ثروت‌های بی‌شمار خود شده است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: وجود این منطقه در نقطه تلاقی سه قاره کهن جهان یعنی آسیا، آفریقا و اروپا و نیز عبور مهم‌ترین راه‌های آبی، زمینی و هوایی تجارت جهان از آن و وجود مهم‌ترین ذخایر سوخت‌های فسیلی جهان در این منطقه که مانند خون جاری در ماشین صنعتی غرب است، این منطقه را در معرض چشمداشت‌های همیشگی غرب قرار داده است.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: علی‌رغم پایان ظاهری دوران استعمار، اما منطقه خاورمیانه همچنان زیر سلطه غرب باقی‌مانده و آمریکا تداوم سلطه بر این منطقه را جزو خطوط قرمز خود می‌داند.

وی گفت: حضور آمریکا در منطقه پیامدهای شوم داشته و علاوه بر وجود جرثومه نحس اسرائیل، حاکمیت‌های قبیله‌ای و استبدادی استعمار و استکبار در قرن اخیر از عوارض و پیامدهای سیاه همین حضور نحس آمریکا در منطقه است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha