دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خطبه های نماز جمعه روز قدس در کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه حضور مردم در راهپیمایی «روز جهانی قدس» را نشانه تنفر از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: صهیونیستها، دشمن ترین دشمنان خدا، جنایتکار ترین، موجودات روی کره خاکی، در زمان ماست که تاریخ نظیر آن را کم به‌ یاد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری، در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته، در جمع نمازگزاران کرمانشاهی، همه روزه داران در مصلا را توصیه به تقوی الهی نمود و گفت: ماه رمضان رو به‌ پایان است ، ماهی که بنا بود ، نتیجه روزه داری ما، این باشد که اهل تقوی شویم، اکنون زمان آن رسیده است که بعد از حدود یکماه روزه داری در این جمعه آخر ماه مبارک بسنجیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زمان زمان محاسبه است که نگاه کنیم در این ماه خدا، چه کرده ایم، گفت: باید ببینیم که از این فرصت بی نظیر و با عظمت ، به چه اندازه استفاده کرده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به کلام گهربار و وجود مقدس امام سجاد(سلام الله علیه) در دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه(ع)، آورده شده، با ماه مبارک رمضان وداع می کند، گفت: این چند روز باقیمانده، تقاضای این کمترین، از همه خواهران و برادر ایمانی، این است که این دعا را با دقت بخوانیم و به معانی آن توجه کنیم.

وی در خطبه دوم، با اشاره به اهمیت حضور روزه دار در راهپیمایی جمعه آخر ماه مبارک رمضان، یعنی روز با عظمت «قدس»، گفت: عبادات شما، با شرکت در راهپیمایی «روز جهانی قدس»، از روزه داری، نماز و انفاق، به جهاد فی سبیل الله، مهر تأیید خورد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این حضور شما در راهپیمایی، برای اعلام موضع رسمی، انزجار و تنفر از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، گفت: صهیونیست ها، دشمن ترین دشمنان خدا، ظالم ترین و جنایتکارترین، موجودات روی کره خاکی در زمان ماست که تاریخ نظیر آن را کم به‌ یاد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به حضور یکپارچه و با عظمت شما مردم شریف، در «روز جهانی قدس»، گفت: حقیقتا قابل تقدیر و تحسین است؛ بنده واقعا زبانم قاصر است که از شما تشکر کنم، خدای متعال از حضور شما تقدیر و تشکر می کند.

وی از روز قدس در جمعه آخر ماه رمضان، به عنوان یادگار امام راحل(ره) یاد کرد و گفت: امام راحل(ره) این روز قدس را به‌عنوان یک راهبرد ماندگار، در مقابل راهبرد غربی‌ها تأسیس و هدف‌گذاری کردند که روز قدس، منجر به نابودی قطعی رژیم صهیونیستی و از بین رفتن این غده سرطانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، امروز برای حفظ موجودیت محدود و حقیر خود به هر جنایتی دست می‌زند که نمی‌تواند و شکست می‌خورد، گفت: ان‌شاءالله با پیروزی مردم فلسطین در آینده‌ای نه‌ چندان دور، همه ما و امت اسلام به امامت امام مسلمین در مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان، نماز اقامه خواهیم کرد.

وی از تلاش دشمن برای فراموش شدن «قدس»، سخن به میان آورد و افزود: مهمترین هنر «روز قدس»، این بود که اجازه نداد، دشمنان با تبلیغات خود مسئله قدس را به برهه فراموشی ببرند؛ امروز قدس و مسئله فلسطین، به اولین مسئله دنیا در همه کشورها، حتی آمریکا و اروپا تبدیل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به مناسبت‌های تقویمی این هفته از شهادت آیت‌اللّه سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی، توسط رژیم بعث عراق، شهید صیاد شیرازی، شهید مرتضی آوینی یاد کرد و یاد و خاطر شهیدان زاهدی و رحیمی و شهدای همراه و همچنین شهدای عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را گرامی‌داشت.

وی در پایان با یادآوری روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار کرد: فناوری هسته‌ای، مسئله مهم و مورد نیاز بشر امروز، در عرصه‌های مختلف زندگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha