چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد کاظم راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی اعتکاف را یک عبادت در سیر سلوک دانست که به مقامات رسیدن انسان اثر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی امروز در جمع معتکفین رمضانیه حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اعتکاف جزء چهار رکن شیعه می‌باشد، اظهار داشت: شیعه دارای ۴ رکن غدیر، عاشورا، معنویت و اعتکاف است.

وی اعتکاف را یک عبادت در سیر سلوک دانست که در طی مسیر عرفان و به مقامات رسیدن انسان اثر دارد و گفت: اعتکاف یک ریاضت سلوکی محدود و چند روزه، اما با توشه معنوی فراوان است که ائمه معصومین(ع) نیز اعتکاف را به جای می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، با اشاره به آیه ۴۵ سوره عنکبوت «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر»، ابراز کرد: یکی از خصایص نماز، بازدارندگی آن از فحشا و منکر است و تنها بندگان مخلص در برابر شیطان می‌ایستند.

وی با اشاره به ضرورت خلوص نیت در اعمال و نیات و افعال و حرکات انسان، خاطرنشان کرد: سنگین‌ترین اعمال چنانچه با نیت الهی و برای خداوند متعال نباشند، پذیرفته نمی‌شوند و کوچکترین اعمال نیز اگر به نیت خداوند متعال صورت بپذیرند، پاداش خواهد داشت و بر اساس حدیث «نِیَّةُ اَلْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَ نِیَّةُ اَلْکَافِرِ شَرٌّ مِنْ عَمَلِهِ وَ کُلُّ عَامِلٍ یَعْمَلُ عَلَی نِیَّتِهِ»، نیت مومن بالاتر و برتر از عمل اوست.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha