چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمد الهی خراسانی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: این مسئله باید مدنظر باشد که اعتکاف، خلوت و نیایش، دعا و مناجات و توسلات می تواند بندگان را برای نقش آفرینی های جدی تر در عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه آماده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد الهی خراسانی، استاد حوزه علمیه خراسان امروز در جمع معتکفین رمضانی این حوزه در حرم مطهر رضوی گفت: اعتکاف امسال در ایام ماه مبارک رمضان، با رویکرد گفتمانی و محتوایی مناسبی از سوی طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان دنبال شده است.

وی در ادامه در جمع معتکفان به تبیین نقش و اهمیت سلوک عبادی در نقش آفرینی های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: این مسئله باید مدنظر باشد که چگونه اعتکاف، خلوت و نیایش، دعا و مناجات و توسلات می تواند بندگان را برای نقش آفرینی های جدی تر در عرصه های سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی آماده کند.

حجت الاسلام الهی خراسانی ضمن اشاره به مستندات قرآنی این امر، به آیاتی از سوره های مبارکه مزمل و فتح اشاره و ابراز کرد: این آیات از سوره های مبارکه مزمل و فتح، دست مایه خوبی برای تدبر در قرآن خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خراسان اعتکاف را فرصت مغتنمی در راستای تدبر در قرآن دانست و با بیان این که آیات این سوره های مبارکه بنا دارد تا پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای ادای رسالت سنگین خویش آماده کند، عنوان کرد: از این رو حضرت را توصیه به تهجد، عبادت های بیشتر، سجده های طولانی و تلاوت آیات قرآن می نماید.

وی با بیان این که فرصت دریافت و کسب همه این موارد در ایام اعتکاف در اختیار انسان قرار دارد، ابراز کرد: طلاب می بایست حتما این فرصت را مغتنم بدانند و از این ایام برای خودسازی و نقش آفرینی های جدی تر و گسترده تر فردای خودشان در جامعه استفاده نموده و کمال بهره مندی از این ایام معنوی در ماه میهمانی خدا را ببرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha