دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار وحدت و همبستگی امت اسلامی برای مقابله با ظالمان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در خطبه‌های نماز عید فطر که صبح امروز در مصلی شهر اردبیل برگزار شد، به موضوعاتی همچون ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی، یاری مظلومان، و برکات ماه رمضان اشاره کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح، خواستار وحدت و همبستگی جهان اسلام برای مقابله با ظالمان شد و اظهار داشت: امت اسلامی با حفظ شعائر و مناسک مکتب اسلام و با بیزاری از طاغوت، باید یاریگر مظلومان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه به جنبه‌های اجتماعی عید فطر اشاره کرد و گفت: گره گشایی و غمگساری از امت اسلامی، از مهم‌ترین اهداف این عید بزرگ است.

وی عید فطر را مقدمه‌ای برای رسیدن به عید اضحی دانست و خاطرنشان کرد: طهارت و پاکی به دست آمده از ماه ضیافت الهی را باید قدر بدانیم و از آن برای رسیدن به قرب الهی در عید اضحی استفاده کنیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه حقیقت عید فطر بازگشت انسان به فطرت پاک خود است، تصریح کرد: در این روز باید با دور شدن از تمام تعلقات دنیوی، فرصتی برای عبودیت و بندگی خداوند متعال پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اینکه عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت و یوم الجایزه است، اظهار کرد: در این روز مؤمنان با اعمال خود در ماه رمضان، پاداش و یا جزای خود را دریافت می‌کنند.

وی ضمن تشریح برکات ماه رمضان، خاطرنشان کرد: این ماه فرصتی برای تمرین اراده، دوری از گناهان، و همدردی با فقرا و نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، از ماه رمضان به عنوان سپر الهی در برابر دوری از گناهان یاد کرد و یادآور شد: اعمال ما در این ماه ذخیره آخرت بوده و کف نفس به دست آمده دفع کننده بلاها خواهد بود.

نماز عید سعید فطر امسال به دلیل شرایط بارندگی در اردبیل در مصلی، مسجد میرزاعلی اکبر و خیابان‌های همجوار برگزار شد.

همچنین مؤمنان علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز با برپایی نماز عید فطر برای نجات مسلمانان به ویژه در غزه و عاقبت بخیری امت اسلام دعا کردند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha