دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: روز عید فطر روز دریافت جوایز وپاداش روزه داران از خدای متعال است و در این روز جوایزی آسمانی و پاداش‌هایی از جنس رستگاری به انسان‌ها هدیه داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در مراسم نماز عید سعید فطر که در مقابل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز مردم نماز روز عید فطر را برای شکر نعمت الهی برگزار کردند و عیدی خود را از پروردگار متعال دریافت می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا را شکر که توفیق داشتیم تا یک ماه رمضان را روزه‌ بگیریم و به بندگی خداوند تبارک‌ و تعالی بپردازیم و باید قدردان چنین نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: امسال ملت ایران در سراسر کشور به روزه‌داری پرداخته و این ماه را بندگی کردند و در شب‌های قدر نیز از فیوضات آن بهره گرفتند که امیدواریم خداوند به پاس یک ماه بندگی بندگان خالصش، عیدی خوبی را نصیب همگان بفرماید.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز مردم به پاس این یک ماه بندگی، عیدی بزرگی دریافت کردند و نماز روز عید فطر را به معنای شکرانه نعمت الهی برگزار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، با بیان اینکه طبق روایات هر روزی که انسان گناه نکند، آن روز عید است، خاطرنشان کرد: امروز عید کسی است که خداوند تبارک و تعالی روزه‌اش را پذیرفته و نماز او را ستوده، به همین منظور است که می‌گویند هر روز که در آن نافرمانی نشود، آن روز عید است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین روز عید فطر را به‌عنوان روز دریافت جوایز و پاداش روزه‌داران از خداوند متعال دانست و تصریح کرد: در این روز جوایزی آسمانی و پاداش‌هایی از جنس رستگاری به انسان‌ها هدیه می‌شود، زیرا عید فطر، جشن تولد فطرت‌ها است، فطرتی که از غبارها و زنگارها پاک ‌شده و اکنون در زیباترین شکل خودنمایی می‌کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام است که در بین بزرگان دین و مسلمانان جهان از جایگاه و حرمت فوق العاده‌ای برخوردار است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در خصوص این عید و فضیلت‌های آن بسیار سفارش کرده‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین از حضور به یادماندنی ملت ایران به ویژه مردم قزوین در مراسم راهپیمایی روز قدس تقدیر و جنایات رژیم صهیونیستی اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم نمود.

وی همچنین به پرداخت زکات فطریه در این روز تاکید کرد.

انتهای پیام /

روز عید فطر، روز دریافت پاداش روزه داران از خدای متعال است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha