پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1149766
۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
البرز

حوزه/ در جریان سفر آیت الله اعرافی به استان البرز، حجت الاسلام و المسلمین خوئینی برای سومین دوره متوالی در مدیریت حوزه علمیه این استان ابقا شد و همچنین از کتاب «عیون الأصول» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، آیت الله اعرافی به منظور ارتباط مستمر با حوزه های علمیه استان ها و آشنایی با ظرفیت های مدیریت حوزه در استان ها برنامه فشرده ای برای سفرهای استانی در نظر گرفته و به همراه معاونین  مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با حضور در مدیریت استان‌ها از نزدیک در جریان امور حوزه های علمیه قرار می گیرد.

بیشتر ببینید:

تصاویر آئین رونمایی از کتاب عیون الاصول شهید ثالث و بازدید از بخش رسانه مرکز مدیریت حوزه علمیه البرز با حضور آیت‌الله اعرافی

تصاویر جلسه مدیریت و کادر حوزه علمیه استان البرز با حضور آیت الله اعرافی

تصاویر جلسه مدیران مدارس علمیه استان البرز با حضور آیت الله اعرافی

تصاویر/ جلسه شورای حوزه علمیه استان البرز با حضور آیت الله اعرافی

جلسه مشترک مدیران مدارس علمیه استان و معاونین ستاد حوزه علمیه استان البرز

در همین راستا  روز سه شنبه گذشته در سفر یک روزه به استان البرز سفر نمود و جلسه مشترکی با مدیران مدارس علمیه استان و همچنین مدیران میانی ستاد برگزار کرد در این جلسه چند ساعته مسائل و امورات مربوط به مدارس علمیه و همچنین طلاب  استان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات متعددی در جهت تسهیل امور حوزه استان مورد تصویب قرار گرفت.

ابقای حجت الاسلام والمسلمین خوئینی

همچنین طی مراسمی در دفتر نماینده ولی فقیه استان البرز و با حضور اعضای شورای حوزه علمیه این استان، حکم مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین خوئینی برای سومین بار به عنوان مدیر حوزه علمیه استان البرز به وی اعطا شد.

در این مراسم که با حضور علمای استان برگزار شد، آیت الله اعرافی ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام و المسلمین خوئینی در دوره جدید مدیریت حوزه البرز از زحمات این مدیره حوزوی در ارتقای کمی و کیفی حوزه علمیه استان تقدیر و تشکر نمود.

رونمایی از کتاب عیون الأصول

همچنین در این سفر از کتاب «عیون الأصول» رونمایی به عمل آمد. این کتاب یکی از آثار مهم آیت الله محمد تقی برغانی معروف به شهید ثالث (۱۲۶۳ق) است که تحت اشراف مدیریت حوزه علمیه استان البرز و با همت محقق ارجمند حجت الاسلام و المسلمین رضایی به زیور طبع آراسته شده، و با حضور آیت الله اعرافی در مکان مدیریت حوزه علمیه استان البرز رونمایی شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن تقدیر از زحمات مدیریت حوزه استان در اهتمام به تحقیق و چاپ نسخ خطی علمای استان ابراز امیدواری کرد: انتشار این اثر موجب ایجاد انگیزه در شناخت بهتر علمای بومی استان البرز گردد.

گفتنی است: در این کتاب اصولی، مولف شهید از حدود ۳۰۰ منبع در نوشتن کتاب استفاده کرده است.

همچنین لازم به ذکر است با حمایت مدیریت حوزه علمیه استان البرز، جمع آوری بیش از ۳۰ نسخه خطی از این کتاب و مقابله چند نسخه برجسته از این کتاب و سپس کار تحقیق، حدود سه سال به طول انجامیده است.

تقدیر از کارگردان مستند عبای خاکی

آیت الله اعرافی  از تلاش های رسانه ای ابراهیم جاهد تهیه کننده و کارگردان مجموعه های مستندی چون عبای خاکی و مدیر مرکز رسانه حوزه استان البرز در حاشیه افتتاح مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه استان البرز تقدیرکرد.

مدیر حوزه های علمیه استفاده از ظرفیت‌های طلاب هنرمند را در عرصه رسانه کشور ضروری دانسته و اظهار امیدواری کرد که این سرمایه های حوزوی موجب جریان سازی رسانه ای حوزه علمیه در کشور شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha