چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
لذ

حوزه / فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) گفت: سردار شهید محمدرضا زاهدی، فرمانده ای مخلص، متواضع و دوست داشتنی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سردار غلامحسین هاشمی از همرزمان شهید محمد رضا زاهدی، شب گذشته و در آیین بزرگداشت شهدای عملیات تروریستی دمشق در حرم مطهر حضرت هلال بن علی (ع) گفت: شهید محمد رضا زاهدی سال های زیادی از عمرش را در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در مناطق عملیاتی لبنان، سوریه و فلسطین حضور داشت.

وی تصریح کرد: مدت ۴۲ سال با شهید زاهدی در کنار هم بودیم و ایشان در عملیات رمضان با تدبیر و شجاعت کشور را از محاصره دشمن نجات داد.

وی خاطر نشان کرد: به گفته سید حسن نصرالله،‌ شهید زاهدی فرمانده‌ای در سایه بودند و حتی بسیاری از مردم لبنان و سوریه او را نمی‌شناختند.

دوست و همرزم شهید زاهدی بیان داشت: از نگاه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شهید زاهدی، فردی مومن و متواضع بود که از تظاهر و خودنمایی فرار می‌کرد.

سردار هاشمی افزود: شهید محمد رضا زاهدی، همواره تبسم می نمود و شخصیتی دوست داشتنی در جمع فرماندهان و دوستانش بود.

وی گفت: شهید زاهدی باید در عملیات رمضان به شهادت می‌رسید اما ۴۲ سال بعد در ماه مبارک رمضان به فیض شهادت نائل شد.

هاشمی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی ۲۳۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و امروز ما مدیون شهدا هستیم و وظیفه داریم خانواده ی آن ها را تکریم کنیم.

شایان ذکر است؛ سردار شهید محمد رضا زاهدی در سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست و در جنگ ۸ ساله از فرماندهان سپاه پاسداران بود و در سال های اخیر در سمت فرماندهی سپاه در سوریه و لبنان خدمت می کرد.

رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین بین‌المللی، کنسولگری ایران در سوریه را به وسیله هواپیمای جنگنده‌های هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

سردار زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه شاخه سوریه و لبنان، سرتیپ حسین امین الله رییس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران شاخه سوریه و لبنان و سرلشکر محمد حاج رحیمی جانشین سردار زاهدی در شمار این شهدا هستند.

پیکر این سردار شهید روز شنبه ۱۸ فروردین در کنار سرداران شهید خرازی و ردانی‌پور در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha