شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام رستاخیز

حوزه/ حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: موضوع حجاب و فرهنگ اسلامی جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و دشمن حجاب را به یک چالش تبدیل کرده و شرایط فعلی حجاب یک خط مقدم محسوب می‌شود، اگر در مسئله حجاب کوتاهی کنیم بی‌حجابی عادی می شود، و دشمن مرحله بعد خودش را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز، امام جمعه جزیره هرمز ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: از نگاه اسلام پدر و مادر جایگاه والایی دارند و علت اینکه این مقام و مرتبه را خداوند متعال به پدر و مادر داده است این است که در قبال این مقام کار ارزشمندی از آنها خواسته است و آن هم تربیت فرزند صالح است.

وی افزود: بعد از تولد این فرزند، آمادگی سعادت و شقاوت را دارد و می ‌تواند یک انسان کامل شود و یا یک حیوان باشد بستگی به تربیت پدر و مادر دارد پدر و مادر انسان سازند.

خطیب جمعه هرمز بیان کرد: بزرگترین خدمتی که پدر و مادر می‌تواند برای فرزندان انجام بدهد این است که فرزندان خود را مهربان، خوش اخلاق، انسان دوست، خیرخواه انسان، با شرف و با ایمان و وظیفه شناس و خدمتگزار تربیت کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز ادامه داد: بزرگترین خیانت پدر و مادر نسبت به فرزندان این است که با رفتار بد و غلط فرزندان را از مسیر صحیح و مستقیم منحرف کنند.

وی تاکید کرد: بالاترین ثمره روزه گرفتن تقوای الهی است، تقوا که مایه شرافت و بزرگی انسان است روز عید فطر نیز عید تقوا بود، باید برای رسیدن به تقوای الهی و حفظ آن تلاش کنیم.

امام جمعه هرمز عنوان کرد: شهید مطهری می‌فرماید اصلی‌ترین برکت تقوا بیدار شدن از خواب غفلت است، تقوا دشمن هوای نفس است، آن را مهار می‌کند و غبار غفلت را از بین می‌برد، این را باید حفظ کنید.

تخریب حرم ائمه بقیع اقدامی ضد قرآنی است

حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای یک کادر تربیت شده مومن و انقلابی و جایگاه بالایی در منطقه دارد.

وی افزود: شعار سال با عمل و برنامه صحیح می‌تواند تحقق پیدا کند، منظور از مردمی‌سازی اقتصاد این است که ورود مردم به بازار آسان شود و بزرگ شوند صرف حمایت از تولید و دادن وام و زمین ارزان و انرژی ارزان می‌توان اقتصاد را مردمی کرد بلکه باید حمایت‌ها هوشمندانه باشد ویژه خواری‌ها حذف شود اقدامات مبتکرانه و نوآورانه باشد در این صورت اقتصاد مردمی می‌شود.

امام جمعه هرمز ادامه داد: موضوع حجاب و فرهنگ اسلامی جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است، امروز حجاب را به یک چالش تبدیل کردن را شرایط فعلی حجاب یک خط مقدم محسوب می‌شود، اگر در مسئله حجاب کوتاهی کنیم بی‌حجابی عادی می شود دشمن مرحله بعد خودش را اجرا می‌کند که در جزیره هرمز بی حجابی عادی شده است و تخریب بنیان خانواده از طریق دشمن در حال انجام است.

حجت‌الاسلام رستاخیز بیان کرد: مقاومت یمن امروز میدان دار مقاومت فلسطین شده است، دریای سرخ و تنگه باب المندب به دلیل قدرت نمایی نیروهای مسلح یمن خلوت‌ترین ایام تردد را در تاریخ خود تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در غزه به بن‌بست رسیده است، اسرائیل با تجاوز به غزه دنبال از بین بردن حماس و تبدیل کردن غزه به یک منطقه امن برای خودش بود، در حالی که بعد از گذشت ۶ ماه از جبهه مقاومت شکست خورد و در آخرین اقدام ارتش صهیونیستی از خان یونس خارج شد این نماد آشکار شکست در عملیات زمینی است که گروه‌های مقاومت در عرصه میدان بر اسرائیل وارد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha