چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1149971
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کتاب «تبیین و شناخت انقلاب اسلامی» منتشر شد

حوزه/ بی‌شک، انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین تحولات و پدیده‌های بزرگ و تعیین‌کننده‌ای است که وقوع آن در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) و با حرکت یکپارچه و متحد مردم، نقطه عطفی در تحولات منطقه و جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «تبیین و شناخت انقلاب اسلامی» تالیف بهنام رشیدی‌زاده با تهیه‌کنندگی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) از سوی نشر زمزم هدایت منتشر شد.

این کتاب در شش بخش اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به شرح موضوعاتی همچون اهمیت و ضرورت شناخت انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، ماهیت، آرمان و زمینه‌های بروز انقلاب اسلامی، آشنایی با دشمنان انقلاب و اقدامات دشمنانه آنها برای مقابله با انقلاب اسلامی، آشنایی با عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی و آشنایی با موقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: بی‌شک، انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین تحولات و پدیده‌های بزرگ و تعیین‌کننده‌ای است که وقوع آن در سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) و با حرکت یکپارچه و متحد مردم، نقطه عطفی در تحولات منطقه و جهان محسوب می‌شود. تاثیر عملی و سریع انقلاب اسلامی در سطح داخلی، منطقه و جهان، خود گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا انقلاب اسلامی در سطح داخلی، منطقه و جهان، خود گواه روشنی بر این مدعاست؛ زیرا انقلاب اسلامی در زمانی به وقوع پیوست که کمتر کسی در جهان تصور می‌کرد در کشوری که طی دهه‌های متوالی تحت سلطه انگلیس و آمریکا و قدرت‌های شرق و غرب بوده، انقلابی با این وسعت و کیفیت و ابعاد تاثیرگذاری رخ دهد.

در سطح داخل، انقلاب اسلامی ایران، موجب سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و تشکیل حکومتی بر اساس موازین و اصول قرآنی و اسلامی و بر پایه اصل ولایت مطلقه فقیه شد. مردم پس از قرن‌ها سرکوب و خفقان ناشی از حاکمیت حکام خودکامه و دست‌نشانده، طعم عدالت و آزادی را چشیدند و در سایه انقلاب اسلامی- که «مردم سالاری دینی»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و همچنین «بازنگری در منابع قدرت در جوامع مدرن بشری»، سه وجه بارز آن بود- صاحب شئون و اختیار شدند. علاوه بر این، انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های علمی- تکنولوژیکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و نظامی و دیگر عرصه‌های موجود داخلی، دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی داشته است.

در سطح منطقه و جهان اسلام، انقلاب اسلامی ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، به تدریج موجب توسعه گستره جهان اسلام و متعاقب آن بیداری ملت‌های مسلمان شد. در سایه انقلاب اسلامی، اسلام سیاسی احیا شد و در پرتو این تحول شگرف، گفتمان و جریان مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار در چهارچوب جنبش‌های انقلابی و آزادی‌خواه وارد عرصه منازعات و معادلات جهانی شد. تشکیل جبهه فراگیر مقاومت اسلامی به مثابه قدرتی چشمگیر با خاستگاه و پایگاه مردمی- که امروزه به بازیگری تعیین‌کننده در عرصه معادلات منطقه و جهانی تبدیل شده و همچون سنگری تسخیرناپذیر در مقابل صهیونیسم و استکبار جهانی ایستاده است- نمونه‌ای بارز و برجسته از دستاوردهای انقلاب در منطقه و جهان اسلام است.

کتاب «تبیین و شناخت انقلاب اسلامی» تالیف بهنام رشیدی‌زاده در ۱۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و بهای ۱۱۰ هزار تومان با تهیه‌کنندگی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) از سوی نشر زمزم هدایت منتشر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha