دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1150548
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
حجت الاسلام مصیب ایرانی، امام جماعت مسجد حُر، شهرک مخابرات کرمانشاه ، اهل قلم و نویسنده کتاب

حوزه/ کشورهای همسایه با این برخورد ایران ممکن است به سوی دو گزینه پیش بروند، اینکه دیگر به سپر دفاعی و گنبد آهنین صهیونیستها اعتمادی نکنند و روابط خود را در منطقه با همسایه ها اولویت دهند و با ایران رابطه بهتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام مصیب ایرانی، امام جماعت مسجد حُر، شهرک مخابرات کرمانشاه، اهل قلم و نویسنده کتاب، بمناسبت پاسخ شجاعانه و کوبنده سپاه پاسداران، به رژیم تروریستی صهیونیستی، در یادداشتی با عنوان « وعده صادق» رزمایشی واقعی، آورده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ.»

با فرمان فرماندهی کل قوا!

جهت اطلاع خوانندگان ، راجع به پاسخ شجاعانه و کوبنده ایران، به رژیم صهیونیستی و در واقع حمله تدافعی ایران، به صهیونیست های کودک کش، نکاتی را بیان کنم:

حمله پهپادی موشکی ایران در مقابل تجاوز و بمب باران کنسولگری ایران در سوریه حقی مسلم است، بخاطر اینکه طبق قواعد و قوانین بین المللی حمله به سفارت خانه یا کنسولگری ، حمله به خاک وطن محسوب می شود و کشوری که به او حمله شده، حق دفاع در هر کجا و هر نقطه ای دارد.

نکته اول: بکار بردن عنوان نیروی نظامی ایران (اعم از سپاه و ارتش و نیروی انتظامی) به جای موشکها و پهپادهای سپاه، در این اقدام مناسبتر است، چرا که پهپادهای ارتش و امنیت داخلی توسط نیروی انتظامی و امنیت مرزی باعث موفقیت این عملیات تدافعی بوده است ، لذا با دست خود و با زبان بی زبانی، عامل اختلاف بین نیروهای نظامی خود نشویم.

نکته دوم: با توجه به وضعیت موشکی و پهپادی ایران و مسئله نظامی که نظامیان بیشتر از بنده در جریان هستند، ایران از تجهیزاتی استفاده کرده که به قول امروزی‌ها ورژن اولش بوده و به تعبیری مواردی که از سوخت مایع استفاده می کردند و به تعبیری انبار گردانی کرده، یعنی موارد قدیمی که نهایت باید کنارشان می گذاشته استفاده کرده و اینرا صهیونیستها درک کردند.

نکته سوم: ممکن است گفت شود، چرا اصل غافلگیری استفاده نشده تا تلفات انسانی بیشتری بگیرد؟ اصل غافلگیری خطرناک بوده چرا که آسمان چند کشور می بایستی آرام از لحاظ هواپیماهای مسافر بری می بوده ، این ناچار می طلبد که با کشورهای دیگر هماهنگی شود و اطلاعات لو خواهد رفت.

نکته چهارم: هم اسرائیل هم ایران، به این حمله نیاز داشتند، اسرائیل برای حفظ موقعیت و دولت خودش که تنها موشکهای ایران می توانست مردم معترض در خیابانها را به خانه بکشاند و برای ایران هم لازم بود چرا که علاوه بر پاسخگویی به افکار عمومی که می گفتند، ایران یا جرات ندارد یا موشکهاش ناتوان است، انحراف افکار عمومی تا مدتی نیز از قضیه اقتصادی و بالا رفتن قیمت دلار موجب خواهد شد.

نکته پنجم: اینکه فرصتی ایجاد خواهد شد که فلسطینیان بتوانند اسرای صهیونیستی را به جاهای امن‌تری منتقل نمایند و البته نا امید شدن رژیم صهیونیستی از حمله به رفح، تا مدتی!

نکته ششم: کشورهای همسایه با این برخورد ایران ممکن است به سوی دو گزینه پیش بروند، اول اینکه دیگر به سپر دفاعی و گنبد آهنین صهیونیستها اعتمادی نکنند و روابط خود را در منطقه با همسایه ها اولویت دهند و با ایران رابطه بهتری داشته باشند.

دوم با توجه به ردیابی تعداد زیادی از موشکها و پهپادهای ایران، به سمت خرید این سامانه روی آورند و بازار خوبی برای امتیاز گیری آمریکا از این بزدلان ایجاد شود.

و نکته هفتم ، اینکه نمیتوان به گزارش صهیونیستها اعتماد کرد که معتقدند ۹۹ درصد از موشکها و پهپادها را در هوا منفجر کردند و نمی شود به گزارش‌هایی اعتماد کرد که معتقدند همه ی تجهیزات به مقصد خورده و تلفات غیرقابل انتظار بوده

هر دو گزارش مصرف داخلی برای مخاطبان داخلی دارند .

اما این مسئله که ایران رزمایشی واقعی « وعده صادق» را اجرا کرد و نقطه ضعف‌های خود را شناسایی کرده و اسرائیل نیز نقطه ضعف های خود را شناسایی کرده و هر کدام خود را برای نبرد دیگری که اگر اتفاق بیافتد آماده تر می کنند، شکی نیست.

نکته هشتم، رژیم صهیونی از یک خط قرمز ایران عبور کرد که حمله به سفارت ایران بود، اما ایران از دو خط قرمز رژیم غاصب و آن حمله مستقیم به کشورش و نکته مهمتر حمله به یک کشور اتمی و این قدرت پوشالی او را تحقیرتر می کند و البته اینکه ایران در ۳۰ سال پیش، وارد کننده سیم خاردار بود و حالا قدرت نمایی می کند با تجهیزات بومی خودش، یعنی غرور و افتخار ملی!

همه می دانیم که مردم، عمل سیاستمداران را در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را نیز همانند، وظیفه شناسی نیروهای نظامی خود، به هنگام، درست و ضربتی می خواهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha