سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فضای مجازی افغانستان

بررسی میدانی و رصد فضای مجازی افغانستان نشان می‌دهد که مردم این کشور بویژه جوانان افغانستانی همچون سایر ملت‌های آزاده از انجام عملیات وعده صادق از سوی نیروهای جان بر کف انقلاب اسلامی استقبال نموده و از حقارت رژیم صهیونیست احساس شعف و غرور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای مهم از آغاز حمله تنبیهی به رژیم صهیونیستی با حمایت و همراهی سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خبر داد. عملیاتی غرورآفرین که در آن صدها پهپاد و همچنین موشک‌های ایرانی به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شد. همزمان با این حمله، نیروهای جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن نیز با حملات پهپادی، راکتی و موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی حمله کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اعلام کرد که به دنبال این حملات، اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شده‌اند.

حمله ترکیبی و گسترده جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی واکنش‌های مثبت و حمایتی زیادی را در میان افکار عمومی بویژه کاربران فضای مجازی برانگیخت. در این میان کاربران افغانستانی در فضای مجازی نیز پا به پای سایر دلدادگان به انقلاب اسلامی به این عملیات غرورآفرین واکنش نشان دادند.

بسیاری از آنان در دقایق ابتدایی بامداد ۲۶ فروردین و همزمان با اعلام آغاز عملیات «وعده صادق» تا صبح بیدار ماندند و در کنار پیگیری اخبار و گزارش‌های لحظه‌ای حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، این اقدام را حق مشروع مردم ایران در دفاع از خود و مردمان آزادی‌خواه جهان و بویژه حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین عنوان کردند.

در این گزارش صرفا به تعدادی از واکنش‌های گسترده کاربران فضای مجازی افغانستان به حملات تنبیهی جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی اشاره می‌شود.

استقبال گسترده کاربران فضای مجازی افغانستان از عملیات وعده صادق / از خودسازی ایران باید الگو گرفت

کاربری به نام علی باسط حیدری با انتشار تصاویری از موشک‌های سپاه بر فراز آسمان مسجدالاقصی نوشته است: «قاب ماندگار عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم جنایتکار اسرائیل که برای همیشه خواهد درخشید. ناگفته نباید گذاشت که این عملیات صرفا در حد تنبیه بود و اگر اسرائیل دست از پا خطا کند آن‌وقت مجازات اساسی آغاز خواهد شد.»

کاربر دیگری با نام پسرک مهربان نیز با انتشار تصویری از حضرت امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ایشان نوشته است:«محبوب بودید، محبوب‌تر شدید!»

دانشجویان اهل سنت افغانستانی نیز در گروه اجتماعی‌شان در فیس‌بوک با انتشار تصویر رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ایشان نوشته‌اند: «از هر قوم و مذهب و زبان که هستی قامتت استوار باد. همین که از برادر مسلمان حمایت کردی و در مقابل کفر صدا بلند کردی صد آفرین‌ات.»

دوست محمد راغب از کاربران فضای مجازی افغانستان با درج چندین عکس از موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرده است: «سرانجام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با موج عظیمی از پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کردند.»

کاربر دیگری به نام محمد موحدی در لحظات آغازین اعلام خبر آغاز عملیات «وعده صادق» با انتشار تصویری از پهپادهای سپاه پاسداران بر فراز آسمان حرم نورانی امام حسین (ع) نوشت: «راه قدس از کربلا می‌گذرد... پهپادها با سلام به سرور و سالار شهیدان پیش به سوی دشمن صهیونیستی!»

کاربر افغانستانی دیگری به نام نجیب‌الله ناصح نیز نوشته است: «حمله‌ی ایران به اسرائیل حداقلِ یک تنبیه بود به جهان کفر. امت مسلمه باید متحد شوند.»

سیدرضا حسینی از فعالین رسانه‌ای و مجری شبکه تمدن افغانستان نیز ساعاتی پس از آغاز حملات ایران به اسرائیل نوشت: «[وعده صادق] در حملات موشکی بامداد امروز ایران به اسرائیل چندین پایگاه مهم نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.»

کاربر دیگری به نام عبدالصبور توانا با نشر تصویری از یک کودک خندان فلسطینی نوشته است: «کودکان فلسطینی بعد از ۱۹۱ روز امشب بدون حمله و جنگ آرام خوابیدند. در ۱۹۱ روز گذشته امشب اولین شبی بود که در غزه هیچ حمله هوایی صورت نگرفته و هیچ فلسطینی شهید نشده است.»

دانشجویان دانشگاه کابل نیز با انتشار تصویری از حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در گروه دانشگاهی خود،‌ از اعضای این گروه درخواست کرده‌اند که یک جمله زیبا در مورد رهبر انقلاب اسلامی بنویسند.

کاربری به نام روح‌الله حیدری هم با درج آیه‌ی مبارکه‌ی ۸ سوره منافقون و ترجمه‌ی آن، تصاویری از سیل پهپادهای جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرده است.

کاربر دیگری هم به نام مرصاد با نقل قولی از رئیس جمهور رژیم صهیونیستی که گفته است حمله ایران اعلام جنگ بود اما ما برای صلح تلاش می‌کنیم، خطاب به اسحاق هرتزوگ نوشته است: در این ۶ ماه ۴۰ هزار زن و کودک و غیرنظامی را به خاک و خون کشیدید و صدها هزار نفر را آواره کردید، حالا حرف از صلح می‌زنید! عجب دنیایی شده است! وی به کنایه نوشته است: «قربان زور، تا الان روحیه صلح‌دوستی‌تان کجا بود که بالغ بر ۳۰ هزار کودک فلسطینی را کشتید؟؟»

استقبال گسترده کاربران فضای مجازی افغانستان از عملیات وعده صادق / از خودسازی ایران باید الگو گرفت

سیدعلی حسینی از کاربران فیسبوک در افغانستان با انتشار تصویری از رهبر انقلاب اسلامی در حال ایراد خطبه نماز عید سعید فطر سال جاری نوشته است: «سلام بر وارث شجاعت حیدر کرار. لبیک یا خامنه‌ای»

خانمی به نام بهار با انتشار تصویری از رهبر انقلاب اسلامی و پهپادهای سپاه پاسداران نوشت: «الله اکبر! موج حملات پهپادی و موشکی از ایران، یمن، لبنان و عراق علیه رژیم خونخوار و صهیونیستی اسرائیل آغاز شد! به امید پیروزی‌شان یا علی مدد!»

کاربر دیگری به نام علی محمدی ورخانی هم نوشته است: «پهپادهای جمهوری اسلامی ایران به سان پرنده‌های ابابیل بر فراز اسرائیل دهکده ظلم و استکبار فرود می‌آیند.»

کاربری به نام کربلایی هاشمی نسب نیز با نشر تصویری از عملیات وعده صادق نوشته است: «بسم‌ الله الرحمن الرحیم. پیروزی شکوهمند و مقتدرانه را در مقابل دشمن صهیونیست به محضر بقیة الله الاعظم قطب عالم امکان حجت‌ ابن الحسن ارواحنا فداه و همچنین به رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت غیور ایران و به تمام مسلمانان جهان تبریک عرض می‌کنم.»

یکی از مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد مقدس نیز در ابتکاری جالب تعداد زیادی شکلات را در جعبه‌ای قرار داده و کاغذی روی آن گذاشته و نوشته است: «طرح صلوات برای پیروزی نیروهای مقاومت علیه رژیم خبیث کودک‌کش. یک شکلات = یک صلوات»

خانمی به نام هاجر ابراهیمی هم با انتشار تصویری از موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشته است: «ایران مثل اسرائیل نیست. همه‌ی اهداف ایران نظامی بود. یقینا اگر جمهوری اسلامی اهداف غیرنظامی را هدف قرار می‌داد تلفات صهیونیست‌ها به صدها نفر می‌رسید ولی ایران هیچگاه مثل اسرائیل نیست.»

علی‌رضا سروش از فعالین رسانه‌ای افغانستان هم با انتشار متنی با تاکید بر ضرورت الگوگیری از خودسازی ایران نوشته است: «ایران قهرمانی خودش را به حیث یک کشور ابرقدرت نظامی ثابت کرد. در دفع حملات ایران چهار کشور به کمک و یاری اسرائیل شتافتند؛ با این حال نیز پهپادهای ایرانی دو نقطه کلیدی اسرائیل را مورد اصابت قرار دادند.»

وی ادامه داده است: «در حالی که اسرائیل از پشتیبانی کامل دنیای غرب برخوردار است، شجاعت جمهوری اسلامی نشان قهرمانی است و از خودسازی ایران باید الگو گرفت». وی در پایان با اشاره به شعار عملیات وعده صادق نوشته است: «زنده باد شعار یا رسول‌الله»

این‌ها تنها بخش کوچکی از موج عظیم حمایت کاربران فضای مجازی افغانستان که اکثریت آنان را نیز جوانان تشکیل می‌دهد، از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی بود.

این در حالی است که بررسی میدانی و نیز رصد فضای مجازی افغانستان نشان می‌دهد که مردان و زنان و پیر و جوان افغانستانی از انجام عملیات وعده صادق از سوی نیروهای جان بر کف انقلاب اسلامی استقبال نموده و از حقارت رژیم صهیونیست احساس شعف و غرور کرده‌اند.

امروز و به برکت گسترش تفکر ناب انقلاب اسلامی، جوانان افغانستانی نیز دوشادوش تمامی آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی محور مقاومت علیه صهیونیسم بین‌الملل دعا می‌کنند و آماده نبرد با استکبار جهانی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha