سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1150772
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
مدرسه کوثر اصفهان

حوزه/ اولین نشست از سلسله نشست‌های تدبر در نهج البلاغه، صبح امروز با موضوع "حکمت اول نهج البلاغه و روش برخورد با فتنه‌ها" در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، اولین نشست از سلسله نشست‌های تدبر در نهج البلاغه، صبح امروز با موضوع "حکمت اول نهج البلاغه و روش برخورد با فتنه‌ها" در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد.

خانم موسوی طلبه اصفهانی در این نشست در جمع طلاب مدرسه علمیه کوثر، با اشاره به آیات و روایات، اظهار داشت: فتنه وضعیتی است که انسان را در معرض عذاب و سختی قرار می‌دهد و می‌تواند ریشه در گمراهی، ظلم و تجاوز داشته باشد.

وی با توضیح معنای "ابن اللبون" (شتر دو ساله)، به فرمایش امام علی (ع) در حکمت اول نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند: "در فتنه‌ها، مانند بچه شتری باش که دو سالش تمام شده و به سال سوم وارد شده، ولی هنوز قابلیت سوار شدن و قابلیت شیر دادن ندارد. "

خانم موسوی این فرمایش امام علی(ع) را راهبردی کارآمد برای عبور از فتنه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در زمان فتنه، باید با حفظ بی‌طرفی، از جانبداری و کمک به هر یک از طرفین درگیر اجتناب کرد.

حفظ استقلال در بحران

موسوی به فرمایش دیگری از امام علی(ع) در حکمت اول نهج البلاغه اشاره کرد و یادآور شد: "در فتنه‌ها مراقب باش تا از تو نه بتوانند سواری بگیرند و نه بتوانند تو را بدوشند. " این فرمایش، ضرورت حفظ استقلال و هوشیاری در برابر سوء استفاده فرصت طلبان در زمان فتنه را گوشزد می‌کند.

این نشست با بحث و گفت‌وگو و پرسش و پاسخ میان شرکت کنندگان به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha