دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم»

حوزه/ کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم» از منشورات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که به همت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، تولید و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم» نوشته سیدعلی حسینی‌زاده و از منشورات «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» در سال ۱۴۰۱ است، که با مشارکت «دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی» معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، تولید و منتشر شده است.

درباره کتاب:

هر نظام تربیتی دست‌کم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیتی است. مبانی از داشته‌های متربی سخن می‌گویند و اهداف از نداشته‌ها و آنچه باید به آن‌ها دست یافت. در این میان مربیان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با به‌کارگیری روش‌های تربیتی می‌کوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند.

از این‌رو اصول و روش‌های تربیتی از جمله مهم‌ترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دست‌اندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روش‌های تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند.

در این کتاب مهم‌ترین اصول تربیتی قرآن‌کریم (بخش اول)، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهم‌ترین روش‌های تربیتی قرآن کریم (بخش دوم)، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و ... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیب‌های آن‌ها سخن به میان آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha