سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جلسه عفاف و حجاب دادستان اردبیل

حوزه/ دادستان مرکز استان اردبیل از مسامحه گذشته نهادهای متولی در ترویج و اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، جلال آفاقی؛ دادستان مرکز استان در جلسه عفاف و حجاب که همزمان با آغاز طرح انتظامی نور به منظور هماهنگی‌های قضایی در محل دادستانی برگزار شد با انتقاد شدید از مسامحه گذشته نهادهای متولی حجاب و اشاره به نمره مردودی آن‌ها در ترویج و اعتلای این فرهنگ سرنوشت‌ساز از حجاب به ناموس کشور تعبیر نموده، افزود: مسئولین فرهنگی باید به موقع به وظیفه خود عمل می‌کردند.

وی با تشریح آثار مؤثرتر اقدامات ارشادی و فرهنگی با محوریت تذکر لسانی، اقدامات ایجابی و سلبی را در صورت هر گونه تظاهر به بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه ضروری دانسته و اظهار داشت: قانونگذار برای کشف حجاب مجازات تعیین کرده و مأمورین مؤظف به اجرای قانون در مواجهه با این جرم مشهود هستند.

دادستان اردبیل ادامه داد: در کنار بی‌حجابی و بدحجابی، پوشیدن لباس‌هایی که خلاف شرع و عفت عمومی است، جرم محسوب می‌شود.

آفاقی با اعلام حمایت دستگاه قضایی از مأموریت‌های پلیس و ضابطین در اجرای قانون عفاف و حجاب، تضعیف پلیس را تضعیف نظام دانسته‌ و بر ورود مقامات اجرایی و فرهنگی استان و همکاری شایسته در اجرای طرح نور فراجا تأکید کرد.

وی افزود: امروز افسران فرهنگی باید در کنار افسران و نیروهای انتظامی در کف خیابان به رسالت خطیر خود در مقابله با هنجارشکنان عمل نمایند.

دادستان مرکز استان در خصوص ضرورت رعایت موازین شرعی در اماکن عمومی نیز بر پلمب طولانی‌مدت اماکن صنوف متخلف تاکید کرد.

وی در خصوص ضرورت رعایت شایسته عفاف و حجاب در ادارات و مجموعه‌های وابسته، مراکز آموزشی و درمانی نیز اظهار داشت: در صورت وجود هرگونه بی‌حجابی در اماکن یاد شده، مدیران مرتبط تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha