سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اولین یادواره شهدای هنرمند کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

حوزه / در آستانه دومین کنگره‌ ملی ۲هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد، اولین یادواره شهدای هنرمند استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، اولین یادواره شهدای هنرمند استان کهگیلویه و بویراحمد، از سری برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان پیش از ظهر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مسئولین ملی و استانی در سالن هنر اداره کل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این یادواره امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای فرهنگ و هنرمند استان، اظهار داشت: این برنامه ذیل دومین کنگره ملی شهدا استان با همکاری ارگان‌ها و سپاه فتح و کنگره شهدا کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

درخشان، با گرامیداشت روز ارتش و تبریک این روز، گفت: از وعده صادق سپاه پاسداران به نیکی یاد می‌کنیم که توانست با شکستن هیبت پوشالی رژیم صهیونسیتی، دل مردم ایران و آزادگان جهان را شاد کند.

وی ادامه داد: یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی، خصوصا هنرمندان را گرامی می‌داریم و همه آنهایی که هنرمند بودند و در مسیر جهاد قدم برداشتند، کسانی که با هنر و نگاه هنری خود بهترین راوی جنگ بودند و اگر در این بخش حرف برای گفتن وجود دارد مدیون تلاش و مجاهدت هنرمندان هستیم.

درخشان گفت: بیش از ۲۵۰۰ برنامه فاخر، ۳۰ فیلم، ۲۰ سرود و آثار هنری و تجسمی و نمایشی تولید شده و برای ۷ سال در حوزه هنری استان با نگاه فرهنگی سپاه و دستگاه فرهنگی تولید شده است.

رسانه‌ها علاوه بر نقش زینب گونه نقش انعکاس رویدادها و رسانه را ایفا می‌کردند

اصغر امیرنیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران همچنین در این آیین با گرامی داشت روز ارتش و تبریک عملیات وعده صادق سپاه پاسداران در حمله به مواضع رژیم صهیونسیتی، اظهار کرد: یاد و نام ۲۸ شهید هنرمند استان کهگیلویه و بویراحمد را گرامی می‌داریم و سعادت و آسایشی که وجود دارد به برکات امام راحل و رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی است.

امیرنیا، با اشاره به وصیت‌نامه شهدا که همه جان خود را فدای ایران اسلامی کردند و بر سفره نعمت پروردگار خود نشسته‌اند، اظهار کرد: شهدای هنرمند و رسانه در دفاع مقدس بی‌بدیل بودند و توانستند با بیان اتفاقاتی که در جنگ رخ داد، امروز آن را مرور کنیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رسانه آنقدر قوی است که می‌تواند جای جلاد و شهید را عوض کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: وعده صادق، عملیاتی بزرگ بود که رژیم صهیونسیتی و دشمنان نتوانستند این اتفاق را منکر شوند، آنها درصدد بودند و هستند تلفات را مخدوش و یا نشان ندهند و یا به دنبال کوچک‌نمایی این رویداد هستند که در این راستا نقش اهالی رسانه اهمیت فراوانی دارد.

امیرنیا خاطرنشان کرد: رسانه‌ها علاوه بر نقش زینب گونه نقش انعکاس رویدادها و رسانه را ایفا می‌کنند، رزمنده‌ها سلاحی داشتند و با جان خود اسلحه را حمل می‌کردند، اما شهدای رسانه یا سلاح نداشتند و صرفا با ضبط صوت و میکروفن در حال ثبت رویدادها بودند و یا در زمان استراحت رزمندگان آنها در حال نقاشی و خوشنویسی بودند که در همین راستا امام راحل در آن زمان می‌فرمودند، اهمیت انتشارات کمتر از اهمیت خون شهیدان نیست.

وی با بیان اینکه شهدای رسانه شهدایی مظلومی بودند، ابراز کرد: ما تقوا و عبادت رزمندگان را مشاهده کردیم و خیلی از موارد قابل تصویر کردن نبود و وقتی وصیت نامه شهدا را نگاه می‌کنیم باید همراه با تعمق و تدبر باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha