پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
اراک

حوزه / حجت الاسلام امامی نژاد گفت: بی شک حل بسیاری از مشکلات خانوادگی در گرو ارتقای مهارت‌های زندگی آن هم بر اساس چارچوب‌های مسایل دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام حامد امامی نژاد امروز در نشست "بازیگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی"، ابراز کرد: چنانچه مهارت‌های ارتباطی در خانواده اصلاح شود و توانایی ارتباط افزایش یابد، می‌توان ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل خود را در خانواده حل کرد.

وی افزود: ارتباط در تعریف علمی، فرایندی است که در آن افکار، عقاید، احساسات، مفاهیم و معانی از طریق پیام‌های کلامی و غیرکلامی منتقل می‌شوند، توجه، تایید و تشویق و ابراز همدلی، مهارت‌های لازم برای مشاوره است، در همدلی می‌توان با طرف مقابل مخالف بود، اما با درک نظرات و شرایط، نگاه متفاوت او را پذیرفت.

مشاور مسایل خانواده گفت: ارتباط موفق دارای چهار رکن شنیدن فعال، بیان احساسات، افکار و عقاید و بهره گیری مناسب از روش‌های غیرکلامی و سبک ارتباطی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه نسل کنونی جامعه در یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: این مساله می‌طلبد والدین با نوجوان خود در مورد احساسات و نیازهایشان صحبت کنند.

حجت الاسلام امامی نژاد خاطرنشان کرد: محدودیت فرزندان باید به نحوی باشد که به نوجوان کمک کند تا مسئولیت‌پذیری را بیاموزد و بدین وسیله از آسیب‌های احتمالی دور بماند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha