چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
رذ

حوزه / نخستین رویدادملی عطر و رایحه ایرانی «ویژه برنامه روز ملی گل محمدی و گلاب» همراه با آیین گل غلتان، در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، نخستین رویدادملی عطر و رایحه ایرانی «ویژه برنامه روز ملی گل محمدی و گلاب» همراه با آیین گل غلتان، شامگاه پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان در کاشان برگزار شد.

علیرضا عرب‌بیگی رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: کاشان مفتخر است به اینکه نخستین خواستگاه مکتب تشیع در ایران به خاطر وجود گوهر گران‌بهای حضرت علی بن باقر(ع) در مشهداردهال می‌باشد.

وی از کاشان به عنوان شهر علما، دانشمندان و بزرگان دینی از جمله علامه فیض کاشانی و محتشم کاشانی، نام برد و گفت: کاشان، پایتخت کتاب و شهر نهج البلاغه، گل و گلاب، شهرجهانی خانه‌های تاریخی، نساجی سنتی و صدها افتخارات دیگر است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، به اشاره به لزوم تحقق شعار سال، ابراز کرد: با ثبت نامگذاری روز بیستم اردیبهشت به عنوان روز ملی گل محمدی و گلاب در تقویم رسمی کشور، برگ زرین دیگری بر افتخارات کاشان افزوده شد.

عرب‌بیگی از آمادگی مدیریت شهری کاشان برای تأسیس دبیرخانه دائمی «روز ملی گل محمدی و گلاب» خبرداد و ابراز کرد: شهرداری کاشان آمادگی این را دارد که با استفاده از ظرفیت هنرمندان سراسر کشور به سمت فضا آرایی مبلمان شهری با گل و گلاب حرکت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، به پیشنهاد برگزاری جلسه هم‌اندیشی شناساندن هرچه بیشتر نماد و نشان گل محمدی و گلاب در کشور با کمک شهرداری کاشان اشاره کرد و گفت: از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر می‌نمایم.

انتهای پیام. /

نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار شد

نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha