یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی احتشام

حوزه / حجت الاسلام احتشام خواستار احیای فرش دست بافت کاشان شد و گفت: به دلیل فراموش شدن تولید فرش دست بافت در کاشان، کاشان دیگر رتبه اول را ندارد، لذا گروهی با بررسی مشکلات فرش دست بافت این صنعت را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان، در خطبه‌های این هفته ضمن تبریک سال جدید، بر تحقق شعار سال تأکید کرد و اظهار داشت: شعار سال را باید ابتدا در شهر ولایی کاشان که سابقه دیرینه اقتصادی دارد و منسوجات آن بر منسوجات انگلیس و لندن برتری دارد، پیاده کنیم.

امام جمعه موقت کاشان با ابراز تأسف از اینکه بخشی از صنعت‌های موجود در کاشان متعلق به این شهر نیست، گفت: شایسته است تولید چادرمشکی ایرانی که معروف به چادر کاشان بود در این شهر مجدد احیا شود.

حجت الاسلام احتشام، بر لزوم توسعه صنعت گل و گلاب محمدی کاشان تأکید کرد و یادآور شد: در حالی که کاشان خودش تولید کننده گل و گلاب محمدی در سراسر جهان می‌باشد، نباید اجازه داد عطرش از کشورهای دیگر وارد شود.

امام جمعه موقت کاشان، خواستار احیای فرش دست بافت کاشان شد و اظهار کرد: به دلیل فراموش شدن تولید فرش دست بافت در کاشان، کاشان دیگر رتبه اول را ندارد، لذا گروهی با بررسی مشکلات فرش دست بافت این صنعت را احیا کنند.

وی با بیان اینکه دولت توانسته ۱۸ میلیارد دلاری بدهی دولت قبل را بپردازد، ابراز کرد: پول پاشی دولت‌های قبل نتوانست کشور را از نظر اقتصادی سامان دهی کند، ولی امیدواریم با زیر ساخت سازی‌های دولت فعلی مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام احتشام، ناهماهنگی در بیان عملکردهای تیم اقتصادی دولت را از مهمترین آسیب‌ها و چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: رهبری فرمودند، دولت کارهای خوبی انجام داده ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

امام جمعه موقت کاشان، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را یکی از شیرینی‌های سال گذشته دانست و خاطرنشان کرد: حماسه آفرینی مردم در این دور از انتخابات باعث تشکر رهبر عزیزمان به عنوان یک کار جهادی تمدنی شد.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: در حالی که دشمن می‌گفت مردم بیش از ۱۶ درصد شرکت نمی‌کنند، اما بیش از ۴۰ درصد مردم در این انتخابات شرکت کردند.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه از صدا و سیما تشکر می‌کنیم کارهای خوبی کردند ولی گلایه هم داریم، اظهار کرد: رسانه ملی تنها نباید در ایام ۲۲ بهمن، روز قدس و انتخابات به سراغ مردم برود بلکه باید در تمام طول سال از نظرات مردم استفاده شود و آنها را بیان کند.

حجت الاسلام احتشام، به اتفاقات درمانگاه قم نیز اشاره کرد و یادآور شد: به جای این اینکه در این حادثه رسانه ملی به تحلیل بپردازد، دیگران تحلیل های متفاوت از این اتفاق ارائه دادند.

وی با بیان اینکه رهبری در جمع ائمه جمعه ۱۳ توصیه و تذکر به ائمه جمعه و شورای سیاست گذاری داشتند، ابراز کرد: مهمترین توصیه رهبری عدم دخالت و ورود ائمه جمعه در کار اقتصادی بود و فرمودند مردم باید مصلاها و نماز جمعه‌ها را اداره کنند و حوزه علمیه بسازند .

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha