دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: مردم از مسئولین و نماینده خود شفافیت در عمل و موضع سیاسی می خواهند و مردم می خواهند نماینده به وظیفه اصلی خود که قانون گذاری است عمل کند و نماینده برای جذب سرمایه و حل مشکلات باید برنامه داشته باشد و از نکته نظرات و مشورت های خرد جمعی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: لحظه های ماه مبارک رمضان فرصتی برای تکامل معنوی و مغفرت است و همه ما در محضر خدای متعال گناهکار هستیم و باید از این فرصت استفاده کنیم و خیلی ها بودند که سال قبل در این مجلس بودند و امسال نیستند.

وی اضافه کرد: در روایات بیان شده است که انسان شقی، فردی است که در ماه رمضان نتواند خود را ببخشاند و در روایات بیان شده است که در معنویت به بالاتر از خودمان و مسائل مادی به پایین تر از خودمان نگاه کنیم.

امام جمعه نقده به ۱۵ رمضان ولادت با سعادت امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) امام حسن مجتبی را این گونه توصیف می کند که هر زمان نزد او از مرگ و قبر و قیامت و نشور صحبت می شد حضرت گریه می کرد و این عظمت امام حسن (ع) است و فردی از امام حسن در مورد سیاست سوال کرد و با نگاه توحیدی و الهی آن را به سه مسئله عمل به حقوق الله، اداء خواسته خدای متعال، حقوق زنده ها و ادای آن و در خدمت مردم بودن و حقوق اموات و درگذشته و ذکر خیر در مورد مرده ها تعریف می کنند و در زیارت جامعه کبیره هم ائمه را سیاست مدار ترین فرد معرفی می کنند اما امروز سیاست را به حقه بازی تعبیر می کنند و البته این نوع سیاست، سیاست شیطانی است.

وی گفت: ولادت امام حسن روز تکریم خیرین نام گذاری شده است و در شهر ما انسان های خیّر زیادی وجود دارد و من به آن ها تبریک می گویم و در کمک به نیازمندان متاسفانه منظم و هماهنگ و متمرکز عمل نمی شود و باید وظائف تقسیم شود و هر کدام از خیرین در یک بخش وارد میدان شوند.

حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه به پیام نوروزی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب به حوادث شیرین و تلخ سال گذشته اشاره کردند و سال جدید را جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و از مسئولین خواستند که در تحقق شعار سال تلاش کنند.

وی افزود: انتخابات برگزار شد و هر کسی در انتخابات یک وظیفه ای داشتند، مردم، مسئولین و خواص هر کدام یک وظیفه ای داشتند و هر کس به وظیفه دینی خود با هدف اخلاص و رضایت الهی عمل کرد ماجور است و در انقلابی گری و مسلمانی به من ربطی ندارد نداریم، و شورای نگهبان انتخابات نقده را تایید کرد و نکاتی لازم به نماینده شهرستان عرض کنم.

امام جمعه نقده گفت: ضمن تبریک این انتخاب و مسئولیت و آرزوی عمل به وظیفه خود، باید عرض کنم که مردم از مسئولین و نماینده خود شفافیت در عمل و موضع سیاسی می خواهند و مردم می خواهند نماینده به وظیفه اصلی خود که قانون گذاری است عمل کند و نماینده برای جذب سرمایه و حل مشکلات باید برنامه داشته باشد و از نکته نظرات و مشورت های خرد جمعی استفاده کند.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha