سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام یونسی

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هدف تمام ادیان توحیدی یکسان و بر مبنای برپایی دین استوار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین یونسی، در پنجمین همایش ادیان توحیدی که امروز در اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: ادیان توحیدی در تقابل با یکدیگر قرار ندارند, بلکه هدف تمام آنها که پیامبران راستین الهی بر آن تاکید داشته اند، ترویج یکتاپرستی و مبارزه با شرک است.

وی افزود: امروز لازم است ادیان توحیدی به کمک اشتراکاتی همچون خداپرستی در اتحادورزی و تعامل با یکدیگر و اعتلای فرهنگ کشورمان تلاش کنند.

با بیان اینکه در دین اسلام، هیچ‌گونه اجباری وجود ندارد، بیان داشت: اسلام هر نوع گرایش متکی به فریب، دروغ و اجبار را رد می‌کند و تمام ادیان در برگزاری آیین‌های مذهبی خود در ایران آزاد هستند.

وی ادامه داد: هرچند اسلام به کرامت انسانی توجه ویژه ای دارد، اما فرهنگ ایرانیان از پیش از اسلام تاکنون هم مسالمت جویانه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی، با بیان اینکه سرزمین ایران پناهگاه نبوت، اخلاق و دین است، گفت:حضور ادیان توحیدی در ایران نشانه تعامل و هم فکری ما با تمام ادیان در زمینه مشترکات است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha