سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
54

مسئول دبیرخانه ادیان توحیدی با اشاره به موقعیت حساس اصفهان، خواستار تبدیل شدن این استان به کانون تعاملات بین‌الادیانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، امروز در پنجمین همایش ادیان توحیدی طی سخنانی، اظهار داشت: از سال 89 با توجه به پیشینه درخشان اصفهان در زمینه زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در کنار یکدیگر، اقدام به تاسیس دبیرخانه ادیان توحیدی کردیم تا پیروان این ادیان در کنار یکدیگر درباره موضوعات مشترک بین ادیانی به هم‌فکری بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و رویکرد رئیس جمهور کشورمان در زمینه اعتدال‌گرایی، موضوع پنجمین همایش ادیان توحیدی را اعتدال‌گرایی و نفی خشونت قرار داده‌ایم.

رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی تاکید کرد: معتقدیم عبارت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان در کنار یکدیگر به دلیل منفعلانه بودن صحیح نیست، بلکه پیروان ادیان باید در کنار یکدیگر در راستای هم‌زیستی اعتلایی و هم‌گرا مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: اعضای دبیرخانه ادیان توحیدی یعنی زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان و مسلمانان در طول سال بسیار فعال هستند و حضور آشوریان و صابئین مندایی، از این پس گام مهمی در تکمیل اعضای دبیرخانه و هم‌فکری بیشتر میان ادیان توحیدی محسوب می‌شود.

رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی تاکید کرد: هم‌گرایی میان ادیان توحیدی اکنون به مرحله‌ای رسیده است که امسال مسیحیان جشن‌های سال نو خود را به دلیل مقارن شدن با ایام 28صفر با یک هفته تاخیر برگزار کردند.

وی با بیان اینکه علمای مسلمان از جمله آیت‌الله العظمی مظاهری، همواره عنایت ویژه‌ای به این همایش داشته‌اند، بیان داشت: از مسئولان کشوری درخواست داریم که برای تبدیل اصفهان به کانون تعاملات بین‌الادیانی با ما همکاری کنند تا دبیرخانه ادیان به جای استانی بودن به شکل دبیرخانه ملی دربیاید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha