سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
انتخابات مجمع نمایندگان

انتخابات هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، با استقرار صندوق های اخذ رأی در مدرسه علمیه فیضیه قم، آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، صبح امروز در حاشیه آغاز اخذ رأی انتخابات دوره هفتممجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که مجمع نمایندگان، یادگار امام خمینی(ره) و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: طلاب و فضلاء باید خالصانه در این انتخابات مشارکت داشته باشند و بدانند که شرکت در این انتخابات توجه به منویات امام و رهبری است.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور افزود: مجمع نمایندگان، مرکزی است که طلاب و روحانیون ارتباط فکری خود را با جامعه مدرسین حوزه بیشتر کنند.

زمان رأگیری

وی در ادامه با اشاره به زمان رأگیری، خاطرنشان کرد: انتخابات مجمع نمایندگان از ساعت 8 صبح با استقرار صندوق های اخذ رأی در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم آغاز و تا ساعت 18 عصر ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قم همچنین به شرایط حضور طلاب و فضلای حوزه در هفتمین دوره انتخابات مجمع اشاره کرد و ابراز داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طلابی که حداقل دارای 18 ماه سابقه تحصیل در حوزه علمیه قم هستند، در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

تعداد نمایندگان

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور تعداد حوزه های انتخابیه این دوره را 135 حوزه اعلام کرد و  یادآور شد: از بین 374 کاندیدای نمایندگی این دوره از مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، 277 نماینده براساس آراء طلاب و روحانیون انتخاب خواهند شد.

وی با اشاره به زمان شمارش آراء، گفت: شمارش آراء بلافاصله بعد از اتمام رأی‌گیری آغاز می شود و نتایج آن نیز تا نیمه اسفند سال جاری اعلام خواهد شد.

فراهم سازی امکان حضور همه طلاب در انتخابات

وی همچنین به فراهم سازی امکان حضور همه طلاب در این انتخابات، خاطرنشان کرد: برای طلاب شهرک های پردیسان و مهدیه و نیز مجتمع آموزشی شهید صدوقی(ره)، سرویس‌هایی در نظر گرفته شده تا آنان بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کرده و نماینده مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان با اشاره به زمان آغاز بکار دوره هفتم مجمع، گفت: هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای خوزه، سال 93 با قوت و قدرت آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha