شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام محمودی دیر بوشهر

مدیر مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) شهرستان دیر با تشریح فعالیت های این مدرسه از تحصیل بیش از 30طلبه خبر داد.

حجت الاسلام محمودی، به خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر گفت: با تلاش علمای منطقه از مدتها پیش موافقت نامه اصولی تأسیس مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) دیر از مرکز مدیریت قم اخذ شد و اقدامات راه اندازی آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مدرسه امام مهدی موعود (عج) با بیان برخی مشکلات مدرسه گفت: این واحد آموزشی هنوز دارای فضای آموزشی مناسب نبوده و در ساختمانی که فردی نیکوکار و خیر واگذار کرده مستقر است.

حجت الاسلام محمودی خاطر نشان کرد : هم اکنون 30 طلبه مشغول تحصیل اند که حدود نیمی از آنان بومی و نیمی دیگر از شهرستان های مجاور هستند و 7 استاد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر دروس حوزه را برای طلاب تدریس می‌کنند.

وی با اشاره به نوپا بودن مدرسه گفت: از آنجا که امکانات تحقیق و پژوهش شاهد فعالیت پژوهشی چندانی نیستیم، هر چند طلاب برای آشنایی با امر پژوهش تلاش می‌کنند.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته با پذیرش طلاب پایه اول رسماً فعالیت خود را آغاز نمودیم.

این استاد حوزه، افزود: برای این مهم سال گذشته کارگاه‌های آموزشی روش تحقیق ،تحصیل ، مطالعه ، مباحثه و ... برگزار گردید.

مدیر مدرسه علمیه دیر؛ فعالیت مدارس علمیه در شهرستان‌ها را باعث ارتقاء فرهنگی و دینی هر منطقه دانست و گفت: حضور طلاب جوان در مراسم و مجالس مذهبی باعث رونق فضای دینی و معنوی هر منطقه می‌شود

وی خاطرنشان ساخت: امور تهذیبی و اخلاقی از اولویت‌های این مدرسه است و در این زمینه جلسات اخلاق و قرآن و نهج البلاغه برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha