دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

زندگی علما و فضلای دین به قدری پر بار است که حتی بعد از مرگ، آنان فراموش نشده و آثارشان چراغ راه بشریت خواهد بود .

به گزارش مرکز خبر حوزه، مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی ومرجع والا مقام آیت الله العظمی گلپایگانی (ره)با حضور مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه ،اعضای جامعه مدرسین ،ائمه جماعات قم ،اعضای دفتر مقام معظم رهبری و برخی از مسئولین استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خراسانی در این مراسم طی سخنانی با بررسی موضوع حیات از دید گاه قرآن و مقایسه آن با افکار عمومی، اظهار داشت: برخی افراد زنده اند و علائم  حیات را دارند، ولی از نظر قرآن مرده محسوب می شوند،از طرفی افراد دیگری نیز وجود دارند که هر چند از دنیا رفته اند، ولی از نظر قرآن کریم زنده بوده و دارای زندگی جاوید هستند.

وی، بااشاره به زندگی پربار آیت الله العظمی گلپایگانی (ره)، تصریح کرد : مرگ هیچ وقت به سراغ علما و دانشمندانی که زندگی خود را صرف علم ودانش کرده و به نحو احسن از عمر خود بهره برده اند، نمی آید؛ زیرا  آثارشان حتی بعد از مرگ چراغ راه هدایت بشر است .

این استاد حوزه با اشاره به برخی از خصوصیات مرجع فقید عالم تشیع آیت الله العظمی گلپایگانی، گفت :تمام  عمر شریف این عالم وارسته صرف علوم دینی و خدمت به اسلام شد؛ به طوری که خدمات ایشان در سراسر دنیا ، مایه ، آبروی اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خراسانی در ادامه با تاکید بر باز گویی شرح حا ل علمای گذشته ،ابراز داشت: بیان شرح حا ل گذشتگان مایه راهنمایی افراد و الگوگیری جامعه می شود .

وی، با هشدار در خصوص فعالیت همیشگی دشمنان اسلام مخصوصا وهابیت وضرورت بیداری وهوشیاری مسلمانان، یادآور شد: آن مرجع فقید در زمان حیات خود این خطر را احسا س و درمبارزه با آن،  اقدام به معرفی اسلام ناب با شیوه های مختلف نمود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل خراسانی با بیان اینکه تاریخ هیچ‌گاه اجازه فراموشی چنین علمایی را به خود نمی‌‌دهد خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی گلپایگانی مرجع وارسته وعالم شجاعی بودند که در روزگار خفقان دولت پهلوی با صراحت به مبارزه با این رژیم برخاست؛ به طوری که سخنان ایشان ارکان حکومت پهلوی را می لرزاند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha